مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران: ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی خریداری می‌شود

شهردار تهران گفت: قرارداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اینکه اقدامات کارشناسی برای اجرای طرح تراموا در پایتخت انجام شده، از اقدام شهرداری برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز تهران خبر داد و افزود: میزان اتوبوس‌ها در زمانی که بنده شهرداری را تحویل گرفتم هزار و ۸۶۰ دستگاه بود که از این تعداد ۸۸۰ اتوبوس در خط فعال بود.

شهردار تهران با بیان اینکه از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تا امروز نزدیک به ۷۵۰ اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده است، تصریح کرد: بازسازی اساسی اتوبوس‌ها نیز در طول این مدت صورت گرفته است. علاوه بر این قرارداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است.

وی ادامه داد: از این تعداد اتوبوس، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داخلی و ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه نیز خارجی است. از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه داخلی نیز ۵۰۰ دستگاه برقی است.

زاکانی با تأکید بر اینکه خرید وسایل حمل و نقل برقی در این دوره اتفاقی بی‌نظیر و بی‌سابقه است، یادآور شد: قیمت خودروی برقی از دیزلی بسیار گران تر است. تأمین مالی این قراردادها از طریق تضامین شهرداری و پیگیری‌های دولت و همکاری با چینی‌ها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه عمر ون‌های تهران به ۱۷ سال قبل باز می‌گردد، یادآور شد: امروز قرارداد ۱۰ هزار ون در حال انعقاد است و ۵۰۰۰ تاکسی متعلق به شهرداری و ۴۹ هزار تاکسی نیز توسط وزارت صمت و مجموعه‌های بخشی خصوصی تأمین خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز خریداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحول بزرگی برای هوای پاک تهران در حال رخ دادن است. هرچند مسئولیت مستقیم آن با شهرداری نیست و مسئولیت مستقیم سایر دستگاه‌هاست. اما  ما علاوه بر انجام وظایف خود کمک می‌کنیم که سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا