مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

درخشش شرکت «تی‌وی‌اس موتور» در سال 2023

فروش جهانی تی‌وی‌اس موتور به سرعت در حال رشد است. پس از سه سال افزایش چشمگیر، در سال 2023 این شرکت با سرعت 21.3 درصدی، رکورد جدید تاریخ را با 3.45 میلیون ثبت کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تی‌وی‌اس موتور قصد دارد تولیدکننده موتورسیکلت هندی “ممتاز” باشد و این استراتژی را در هر جنبه ای بهبود می‌بخشد، از تحقیق و توسعه و تولید شروع می‌شود، یادگیری از طریق همکاری با شریک خود بی‌ام‌و، توسعه خط تولید با سبک بیشتر و ویژگی‌های فنی بیشتر را دنبال می‌کند.

از نظر تمرکز فروش، در حالی که بازار داخلی همچنان حیاتی است و 91.7 درصد از فروش جهانی را نمایندگی می‌کند، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر با یک استراتژی گام به گام تمرکز اصلی بوده است. آن‌ها در ابتدا بر بازارهایی تمرکز کردند که احتمال پذیرش خط تولید آن‌ها بیشتر بود و برنده این چالش شدند، فعالیت‌های خود را در آمریکای لاتین و آسه‌آن (آسیا-اقیانوسیه) سریعا تکامل دادند.

اکنون آن‌ها یک خط محصول کاملاً بازبینی شده ارائه کردند که اجازه می‌دهد یک گام اضافی بردارند و شبکه خود را در سراسر جهان توسعه دهند.

عملکرد فروش جهانی تی‌وی‌اس موتور در دهه گذشته واقعاً چشم‌گیر است. اولین قدم بین سال‌های 2012 و 2018 بود که فروش از 1.9 میلیون به 3.4 میلیون افزایش یافت.

زمانی که بازار هند در سال 2019 احساس شد و زمانی که کووید در سال 2020 وارد بازار شد، تی‌وی‌اس با کاهش شدید به 2.36 میلیون فروش در سال 2020 رسید.

با این حال، مسیر رو به رشد دوباره در سال 2021 آغاز شد و ما انتظار نداریم که آن‌ها برای سال‌ها متوقف شوند.

پس از سه سال افزایش چشم‌گیر، در سال 2023 این شرکت رکورد جدید تاریخ را با 3.45 میلیون دستگاه با سرعت چشمگیر (+21.3٪) ثبت کرد و رتبه پنجم را در رتبه‌بندی جهانی ثبت کرد و سال آینده را برای فتح رتبه چهارم آماده کرد.

فروش در منطقه هند (هند، پاکستان، بنگلادش و سایرین) (+22.6٪)، در آمریکای شمالی (مکزیک +14.6٪) و در آسه‌آن (+12.8٪) در حال رشد است.

اکنون این شرکت آماده نزدیک شدن به اروپا است و در سال 2023 فروش در اولین کشور (ترکیه) با بیش از 40 هزار فروش در یک سال رونق گرفت. تا آنجا که در اروپای غربی، تی‌وی‌اس یک توافق انحصاری برای توزیع، به گروه «Emil Frey» مستقر در زوریخ اعلام کرد. از جمله محصولات تی‌وی‌اس در دسترس در اروپا می‌توان به (جوپیتر125، ان‌تی‌اوآرکیو، ریدر، آی‌کیوب‌اس، رونین، آپاچی آرآر 310، آپاچی آرتی‌آر 310) اشاره کرد.

تی‌وی‌اس پس از هوندا، هیرو، یاماها و باجاج اتو در رتبه پنجمین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان قرار دارد.

بازار تاریخی نورتون در ماه فوریه در بحبوحه ادعای عدم پرداخت مالیات و اختلالات مربوط به سوءاستفاده از صندوق‌های بازنشستگی، به وضعیت ورشکستگی وارد شد.

با گذشت هفته‌ها، به‌طور فزاینده‌ای مشخص شد که مالک نورتون، «استوارت گارنر» و شرکای وابسته به او، به نظر می‌رسد که تولیدکننده را وارد مشکلات مالی جدی کرده‌اند و در حال حاضر چندین تحقیق در این زمینه در حال اجراست.

با این حال، به نظر می‌رسد که پس از آن که تی‌وی‌اس موتورز- یکی از معدود طرف‌هایی که به نورتون علاقه‌مند بودند- با قراردادی 16 میلیون پوندی، که گمان می‌رود معامله نقدی باشد، وارد عمل شد، از سقوط کامل نجات یافته است و آن را تحت مالکیت هندی قرار داده است.

نورتون موتورسایکل که توسط «جیمز لنزدون نورتون» در بیرمنگام در سال 1898 تأسیس شد، یکی از محبوب‌ترین برندهای موتورسیکلت بریتانیا در تمام دوران است و یکی از احساساتی‌ترین مارک‌های امروزی است. از قرن بیستم، این برند به‌خاطر مدل‌های کلاسیک و طیف متنوعی از موتورسیکلت‌های لوکس، از ریبوت‌های کلاسیک معتبر کماندو گرفته تا ابردوچرخه‌های V4 1200 سی‌سی معاصر خود، مشهور است.

نورتون در سال 2008 به خانه فعلی خود در پارک دونینگتون نقل مکان کرد و در سال 2009، «استوارت گارنر»، مدیر عامل شرکت، رکورد جهانی سرعت را برای موتورسیکلت با موتور چرخشی (که 173 مایل در ساعت را برای یک مایل زمان بندی شده ثبت کرد) به ثبت رساند.

نورتون یک برند معروف است، اما در واقع اساساً غیرفعال است. آن‌ها تایید می‌کنند که در 21 کشور توزیع می‌کنند، اما ثبت جهانی آن‌ها در سال 2019 تنها 128 دستگاه بوده است که از این تعداد 98 دستگاه آن در بریتانیا بوده است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
علی صالحی
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا