مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

علی بهادری‌جهرمی: مقدمات ارائه گواهینامه موتورسیکلت برای ۱۶ساله‌ها در دست رسیدگی است

سخنگوی دولت گفت: امکان دریافت برخی انواع خاص از گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶سال به بالا، بعد از فراهم شدن مقدمات آن در دست رسیدگی است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالگرد قیام 19 دی مردم قم در سال 1356، بیان کرد: بعد از دستور رییس‌جمهور درخصوص مساعدت حداکثری به عزیزانی که در طرح ملی مسکن از امکان تسهیلات استفاده می‌کنند، معاون اول رییس‌جمهور جلسات متعددی با متولیان بخش‌های مختلف برگزار کردند و توافق شد اقساط وام نهضت ملی مسکن در دو سال ابتدایی بازپرداخت به حدود 5 میلیون تومان کاهش یابد تا امکان بازپرداخت برای مردم بهتر شود و این کاهش در وام‌های با مبلغ کمتر نیز پایین‌تر خواهد بود.

وی افزود: هم‌چنین امکان دریافت برخی انواع خاص از گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان 16 سال به بالا، بعد از فراهم شدن مقدمات آن در دست رسیدگی است؛ هم‌چنین مقرر شده است تمامی فرآیندها بعد از اجرای آیین‌نامه باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

سخنگوی دولت درخصوص آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودرو دست دوم گفت: با توافق خوب بین مجموعه‌های دولت، در مرحله اول واردات خودروهای کارکرده امکان واردات این خودروها از مناطق آزاد به مناطق اصلی ممکن خواهد شد و آیین‌نامه آن نیز در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: آیین‌نامه واردات خودروهای نو اصلاح شده و اصلاحاتی در آن صورت گرفته تا تسریع واردات و ترخیص صورت بگیرد.

وی درخصوص اقدامات دولت برای بزرگداشت دهه فجر، عنوان کرد: ستاد دهه فجر در دولت تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهد؛ مقرر شده برخی طرح‌های نیمه‌تمام در آن دوره به پایان و افتتاح برسد و البته اگر طرحی زودتر از آن زمان آماده شود، هرچه زودتر افتتاح خواهد شد. گزارش این طرح‌ها در حال آماده‌سازی است و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی دولت درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام بیان کرد: دولت برای تکمیل این طرح‌ها اولویت‌بندی انجام داده و طرح‌های بالای 50 و 70 درصد در دستورکار رسیدگی سریع قرار گرفته‌اند و هم‌چنین با نظرسنجی‌ها، طرح‌هایی که اولویت بیشتری دارد در دستورکار قرار گرفته است. هم‌چنین قبل و بعد از سفرهای استانی رییس‌جمهور جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار و این مسائل جمع‌بندی می‌شود تا از طرق مختلف تأمین مالی صورت گرفته تا هرچه زودتر به نتیجه برسند. البته تکمیل تمامی طرح‌ها نیازمند زمان است و ما با اولویت‌بندی به این مسائل رسیدگی می‌کنیم.

بهادری‌جهرمی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات دولت برای ساماندهی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خاطر نشان کرد: درخصوص ناوگان اتوبوسرانی تهران یک قرارداد کلان بین وزارت کشور مجموعه چینی صورت گرفته و منابع ارزی مورد نیاز پیش‌بینی شده و در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد. 2000 اتوبوس برقی برای تهران خریداری خواهد شد و دولت همکاری لازم را داشته و دارد. هم‌چنین از ظرفیت اتوبوس‌های تولید داخل نیز حمایت شده و برخی اتوبوس‌ها به شهرداری تهران تحویل شده و امکان تحویل 4000 اتوبوس برقی داخلی فراهم است.

وی اضافه کرد: واردات و تولید تاکسی‌های برقی در دستورکار است و بخشی از این تاکسی‌ها در تهران و کرج تحویل و ایستگاه‌های شارژ آن نیز ساخته شده است. هم‌چنین قرارداد 791 واگن مترو برای تهران منعقد شده و برای سایر شهرها هم قرارداد تولید و تحویل 365 واگن منعقد شده است. هم‌چنین پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه ناوگان حمل و نقل بین شهری صورت گرفته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دستگاه‌های امنیتی در حادثه تروریستی کرمان، با تسلیت این حادثه تروریستی، اظهار داشت: حادثه تروریستی کرمان توسط داعش وابسته به رژیم صهیونیستی و ایالات متحده صورت گرفت. شورای‌عالی امنیت ملی جلسات لازم را تشکیل و بررسی‌های لازم را انجام داده؛ مقرر شد دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی ابعاد مختلف حادثه را بررسی کرده و ارزیابی‌هایشان را گزارش دهند و باید منتظر نتایج این بررسی‌ها باشیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی دیدار اخیر رییس‌جمهور با فعالان سیاسی عنوان کرد: البته رییس‌جمهور دیدارهای متعددی با فعالان سیاسی دارند؛ فضای این جلسه هم گرم و صمیمی بود و استقبال خوبی از جانب فعالان سیاسی صورت گرفت.  نگاه دولت این است که با نقش‌آفرینی احزاب و فعالان سیاسی به مجلس قوی برسیم و دولت نگاه جناحی ندارد و مد نظر ما این است که گروه‌های مختلف دیدگاه‌های خود را برای حل مشکلات کشور بیان کنند. در این صورت مشارکت مردم افزایش خواهد داشت و موجب اتصال و نزدیکی نگاه‌ها شده و خواهد شد.

وی در پاسخ به تسنیم درخصوص سرانجام تشکیل وزارت بازرگانی عنوان کرد: نگاه دولت از ابتدا این بود که وضعیت موجود نظارت بر بازار مطلوب نیست. پیش از این قانونی داشتیم که بخشی‌هایی از نظارت را از وزارت صمت به وزارت جهاد الحاق کرده و ارزیابی‌های کارشناسی دولت این بوده که این تغییر، اثرگذاری لازم را نداشته است. در ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت و اولین ضیافت افطار مشترک دولت و مجلس، رییس وقت کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد طرحی برای تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس در دست بررسی است و دولت نظر موافق خود را اعلام کرد‌.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: متأسفانه مجلس درباره این طرح که سال‌ها در دستورکار رسیدگی بوده تصمیم‌گیری نکرد و بعد از آن، جلسات بین دولت و مجلس برگزار شد و گفتند سازمان بازرگانی داخلی تشکیل شود؛ دولت مجدداً لایحه تشکیل این سازمان را به مجلس داد ولی متأسفانه باز هم مجلس اعلام موافقت نکرد. برای بار سوم رییس مجلس از دولت خواستند لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس داده شود و دولت جلسه‌ای فوق‌العاده این مصوبه را گذراند و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس داده شد تا هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود تا متولی نظارت بر بازار ساماندهی شود.

ما منتظر بودیم که مجلس این لایحه را به تصویب برساند و متأسفانه شاهد بودیم این لایحه برای 6 ماه مسکوت ماند و با این مسکوت ماندن با توجه به شرایط فعلی و ایام انتخابات، معلوم نیست این لایحه چه تکلیفی خواهد داشت.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: امروزه نیازمند جهاد تصمیم واقعی برای حل برخی مسائل هستیم؛ بالاخره امروز وضعیت مدیریت بازار مطلوب مردم نیست و سازوکار موجود نیز با تشخیص دولت مناسب نیست. ما با پیشنهاد مجلس برای تشکیل سازمان و یا وزارتخانه موافق بودیم؛ بالاخره باید تصمیمی گرفته شود تا نظارت بر بازار با داشتن صلاحیت‌های قانونی وجود داشته باشد تا مطالبه مردم پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولت برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: همه ارکان مکلف به تأمین مشارکت حداکثری مردم برای انتخابات هستیم و نگاه دولت این است مجلس قوی در کنار دولت قوی می‌تواند به پیشبرد امور کشور کمک کند. دولت در جنبه فعالیت‌های فعالان سیاسی و احزاب، حامی فعالان سیاسی در چهارچوب قوانین جمهوری از همه جناح‌هاست و هم‌چنین با خدمت‌رسانی مناسب به مردم تلاش می‌کند ظرفیت بیشتری برای مشارکت پرشور فراهم کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: هرچه خدمت‌رسانی بیشتری به مردم صورت بگیرد، قیمت‌ها مهار شده و وضعیت معیشتی بهتر باشد مشارکت مردم هم بیشتر خواهد بود. تلاش دولت این است که مسیر به نحوی اصلاح شود تا امکان خدمت‌رسانی بیشتر به مردم فراهم شود. مشارکت پرشور منجر به مجلس قوی برای خدمت‌رسانی به خود مردم خواهد شد.

بهادری‌جهرمی درباره اقدامات دولت در عرصه فضایی برای تسهیل اقدامات هواشناسی، عنوان کرد: الحمدلله با توسعه فضایی که در طی دو سال و نیم اخیر صورت گرفته و پرتاب‌های فضایی متعددی که داشتیم، توانایی‌های فضایی ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.  ما در مرکز فضایی ماهدشت تصاویر ماهواره‌ای با کاربردهای هواشناسی را روزانه دریافت می‌کنیم.

وی افزود: این تصاویر در بحث هواشناسی و پیش‌بینی نیز قابل استفاده هستند. این اطلاعات در اختیار سازمان هواشناسی هست. مسئولین مربوطه از سازمان هواشناسی بارها از مرکز ماهدشت بازدید داشته‌اند و می‌توانند این تصاویر را به صورت برخط در صورت نیاز بگیرند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص نگاه دولت برای بکارگیری زنان در مناصب دولتی، گفت: نگاه دولت در انتصابات توجه به شایستگی‌های مدیریتی و پرهیز از نادیده گرفتن توانایی‌های بانوان در انتصابات مدیریتی است. زنان نیمی از جامعه هستند و حتما در عرصه‌های اجتماعی و علمی و اجرایی متناسب با شأن و توانایی های خود می توانند موثر باشند.

بهادری‌جهرمی اضافه کرد: هرجا که زنان توانمند و شایسته برای تصدی مناصب مدیریتی در سطوح ملی و استانی باشند باید به آنها اعتماد شود.

وی هم‌چنین بیان کرد: هم‌اکنون بانوان بسیاری در جایگاه‌های مختلف مدیریتی از جمله معاون و دستیار رییس‌جمهور تا سفیر و دبیر ستادهای ملی مشغول به فعالیت هستند و دولت از پیشرفت و ارتقاء جایگاه ایشان استقبال می‌کند. رویکرد این دولت و شخص آقای رئیس جمهور این است که هیچ زن توانمندی نباید به خاطر زن بودن از مسؤلیت کنار زده شود.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: این رویکرد در قانون اساسی و قوانین عادی هم ملاحظه می‌شود. دولت از ابتدا توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته است که برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار یکی از نمودهای آن است. امیدواریم که بتوانیم بیش از گذشته حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت عظیم بانوان ایرانی در دولت داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضاً مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی پشت ماجرای حادثه تروریستی کرمان است، تصریح کرد: در اینکه رژیم صهیونیستی پدرخوانده گروهک‌های تروریستی است شکی نیست؛ وضعیت غزه هم حقیقت این رژیم را برای جهانیان نمایش داد.

سخنگوی دولت افزود: مشخص است که نیروی نظامی آمریکا قاتل سردار شهید سلیمانی است و اینکه داعشی که زاییده ایالات متحده آمریکاست، قاتل زائران شهید سلیمانی است. هدف این گروهک‌ها ناامنی کشورهای منطقه است و قبلاً این گروهک در کشورهای مختلف اقدامات تروریستی داشته‌اند. اتفاقاً این وقایع، اتحاد مردم منطقه بر استقامت در مقاومت را بیشتر خواهد کرد.

این خبر در حال تکمیل است… .

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا