حل مشکل صاحبان موتورسیکلت‌های برقی با طرح «سوآپ باتری»

 برقی سازی موتورسیکلت‌ها به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران مطرح شده و در این راه شارژ سریع باتری برای کسانی که از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار استفاده می‌کنند، دغدغه مهمی است اما مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران «سوآپ باتری» را راهکار رفع این نگرانی و دغدغه اعلام کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سید محمد مهدی میرزایی‌ قمی گفت: با توجه به بررسی‌ شرایط و ویژگی موتورسیکلت‌ها و چالش‌های مسیر برقی‌ سازی آن اعم از زمان شارژ و هزینه باتری با هدف رفع دغدغه صاحبان موتور سیکلت های برقی، در نهایت به طرح سوآپ باتری رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه زمان شارژ باتری موتورهای برقی‌ برای کسانی که با آن کسب درآمد می‌کنند اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: در گذشته گروه‌ های هدف به صورت دقیق شناسایی نشده بودند اما اکنون جامعه هدف برای اجرای این طرح موتورهای کار هستند آنها در کنار بیشترین پیمایش، بیشترین نمود و البته انتشار آلایندگی در سطح شهر را دارند.

میرزایی‌ قمی در خصوص طرح سوآپ باتری توضیح داد: در این طرح در واقع کسی که موتور برقی را خریداری کرده صرفاً مالک بدنه موتور بوده و مالک باتری نیست، مالک باتری یک شبکه‌ است که زنجیره شارژ باتری را راه‌ اندازی می‌کند و صاحب نرم افزا و سخت افزار باتری است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این مالک خصوصی خدمات شارژ داده و شبکه آن را راه‌اندازی می‌کند. سیستم کنترل تعویض باتری را در دست داشته و این مانند موضوع ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی احتیاج به راه اندازی زیر ساخت خاصی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه استندهای شارژ باتری موتور با اشغال حداقل فضای ممکن در سطح شهر جانمایی خواهد شد اظهار داشت: این استندها در کمترین زمان ممکن موتورها را شارژ می‌کنند باتری‌هایی که در داخل بدنه جانمایی شده‌ قابلیت جابجایی دارند و به محض اینکه شارژ باتری‌ ها رو به اتمام باشد سیستم نتورک که روی موتور تعبیه شده هشدار کاهش شارژ را به راکب داده و استندهای موجود در منطقه را معرفی می‌کند.

میرزایی‌ قمی با اشاره به اینکه راکب به راحتی باتری را به صورت خشابی از موتورسیکلت خود خارج کرده و داخل استند می‌گذارد و باتری‌ شارژ شده داخل استند را درون موتور می‌گذارد، اظهار کرد: در این راستا فقط هزینه خدمات و شارژ باتری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: با این روش راکب موتورسیکلت نگرانی بابت منقضی شدن هزینه‌های مربوط به باتری را نخواهد داشت برای گسترش این امر در شهر تهران طرح سو آپ راه‌اندازی و براساس توافق‌نامه‌ای با شرکت ملی پست منعقد شده است.

انتهای پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا