درباره تشدید طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران

فرمانده انتظامی گلستان از تشدید طرح برخورد پلیس با موتورسیکلت‌سواران متخلف و موتورهای بدون پلاک از فردا در استان خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سردار سعید دادگر اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، بدون پلاک و پلاک مخدوش از روز شنبه یازدهم آذرماه با هدف انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران، افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات فوتی و جرحی و کاهش سرقت در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرایم و سرقت‌ها نیز توسط راکبان این موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود، گفت: اجرای این طرح از مطالبات و دغدغه‌های شهروندان است و با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

دادگر افزود: برابر ماده ۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد با وسایل نقلیه بدون پلاک ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس در ارقام و مشخصات وسیله نقلیه موتوری تغییر و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار برده یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: رانندگی بدون گواهینامه و رانندگی زیر سن قانونی نیز از دیگر مواردی است که علاوه بر جریمه، جمع آوری و توقیف موتورسیکلت را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای پلیس راه و پلیس راهور، بخش عمده‌ای از مجروحان و جان باختگان تصادفات جاده‌ای را رانندگان و سرنشینان موتور سیکلت‌های متخلف تشکیل می‌دهند بنابراین برای رفع این معضل باید علاوه بر راهکارهای انتظامی، دستگاه‌های متولی نیز برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر حمایت پلیس از موتورسواران قانونمند، افزود: متأسفانه در کنار این رانندگان، موتورسواران متخلفی هستند که در معابر، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها با حرکت نمایشی، آلودگی صوتی ایجاد کرده و باعث سلب آسایش و آرامش شهروندان می‌شوند.

پایان پیام/

منبع
مهر

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا