سردار محمدباقر سلیمی: ساماندهی موتورسیکلت‌های باربر و مسافرکش حجم ترافیک را کاهش می‌دهد

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور گفت: مسئله ساماندهی موتورسیکلت‌هایی که به حمل بار و جابه‌جایی مسافر اقدام می‌کنند، از اهمیت بسیار زیادی برای پلیس در کاهش بار ترافیک و کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی برخوردار است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، سردار محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: بحث برقی شدن موتورسیکلت‌ها و نوسازی و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتور‌های جدید باید با جدیت از طرف سایر نهاد‌های مسئول دنبال و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: سامانه‌های هوشمندی هم باید در اختیار پلیس قرار بگیرد تا بتوانیم به طور هوشمندانه و سیستمی موضوع تردد و استفاده شهروندان از موتورسیکلت‌ها را کنترل کنیم و این مسئله برای ما بسیار در جهت کاهش بار ترافیک و کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر به وسیله موتورسیکلت‌ها در بافت مرکزی شهر‌ها و به ویژه به لحاظ عقب ماندگی که شهرداری‌ها در حوزه ساماندهی و حمل و نقل بار دارند، موتورسیکلت‌ها جابجایی بار‌های خرد را به دست گرفته و به حاشیه کشاندن این‌ها کار بسیار سختی است.

سلیمی همچنین یادآور شد: اگر بتوانیم بحث ساماندهی بار و حمل و نقل مسافر توسط موتورسیکلت‌ها در بافت‌های مرکزی شهر را به صورت ویژه در دستور کار شهرداری‌ها قرار دهیم، موفق می‌شویم که بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به موتورسیکلت‌ها را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: کار ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهری مثل تهران تنها به پلیس مربوط نمی‌شود و برای رفع این معضل سایر دستگاه‌ها که وظیفه قانونی دارند باید پای کار بیایند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: تردد موتورسیکلت‌ها بدون انجام ساماندهی و رعایت قوانین در سطح معابر و خیاباهان‌های مختلف پایتخت هم به ایجاد ترافیک و افزایش تصادفات رانندگی منجر می‌شود و هم در افزایش سطح آلودگی هوای تهران تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا