عملکرد عالی «اس‌وای‌ام» تایوانی در سال 2023

فروش جهانی اس‌وای‌ام (SYM) در سال 2023 با رشد فروش دو رقمی مواجه شد. از سپتامبر تا به امروز 331 هزار و 925 دستگاه موتورسیکلت (+18.8٪) فروش داشته است که پیش‌بینی سال برای اولین‌بار بیش از نیم میلیون است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، اس‌وای‌ام (سام یانگ موتور) بزرگ‌ترین موتورسیکلت تایوانی از سال 2020 است که فروش جهانی آن‌ از رقیبش کیمکو پیشی گرفت و از سال 2022، برای اولین‌بار حتی در بازار داخلی تایوان پیشرو است.

در طول یک دهه گذشته، تولیدکننده تایوانی حضور جهانی خود را گسترش داد، در حالی که به‌شدت به بازار داخلی نزدیک شد و با فروش از 250 هزار دستگاه در سال 2015 به بیش از 450 هزار دستگاه در سال 2022 افزایش یافت. در این دوره، 75 درصد از رشد در داخل کشور بود، در حالی که در بازار خارجی تنها 25 درصد رشد داشت.

در حالی که فروش در «آ-سه-آن» (-15.6٪) با مشکل مواجه است، در سایر مناطق در حال رشد است. در تایوان فروش 14.9 درصد افزایش یافته است، در حالی که در اروپا 2.7 درصد، در لاتام (Latam) 27.6 درصد است.

سریع‌ترین منطقه اروپای شرقی (ترکیه، اسرائیل، صربستان، مقدونیه، مولداوی، اوکراین، روسیه، بوسنی و آلبانی) با 36.4 درصد قوی است.

میراث اس‌وای‌ام

اس‌وای‌ام نام تجاری است که توسط Samyang Motor، یک شرکت موتورسیکلت مستقر در تایپه، که در سال 1954 در Hsinchu (تایوان) تأسیس شد، توسعه یافته است.

اس‌وای‌ام بزرگ‌ترین شرکت تایوانی در تولید موپد، اسکوتر، موتورسیکلت و ای‌تی‌وی است. علاوه‌براین، وسایل‌نقلیه تجاری سبک کوچک و خودروهای کوچک را با نام هیوندای در شرق آسیا تولید می‌کند.

در سال 1962، اس‌وای‌ام یک سرمایه‌گذاری مشترک با هوندا تشکیل داد و اولین تولیدکننده موتورسیکلت در تایوان را به صورت محلی مونتاژ کرد. هم‌اکنون، اس‌وای‌ام بیش از 17 میلیون دستگاه موتورسیکلت/اسکوتر/ ای‌تی‌وی تولید کرده است.

امروزه درآمد سالانه این شرکت فروش بیش از 1 میلیارد دلار آمریکا است و بیش از 1 میلیون دستگاه موتورسیکلت تولید می‌کند، تحت رهبری آقای W.H:C Chang که در سال 2014 منصوب شد.

اس‌وای‌ام در واقع 2400 کارگر را در خانه و مکان‌های خارج از کشور اشغال می‌کنند. این شرکت دارای شعبه‌‎های مستقیم در ایالات متحده آمریکا، چین، ایتالیا و آلمان است، در حالی که در تایوان، چین (در ژونگ زینگ) و ویتنام تولید می‌کند.

انتهای پیام/

خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا