موتورسیکلت‌های رسوبی استان مرکزی به مزایده گذاشته می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با بیان اینکه مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ هستند برای استرداد مال خود مراجعه کنند، گفت: خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی قطعا به مزایده گذاشته خواهند شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سیدعلی حسینی، اظهار کرد: خودروهای فاقد پلاک مطابق ماده ۲ آیین نامه راهنمایی رانندگی به پارکینگ منتقل می شوند، لذا خودروها و موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی و ماشین آلات راهسازی شماره گذاری شده باشند.

وی افزود: دستکاری عمدی پلاک وسایل نقلیه نیز از مواردی است که جرم محسوب شده و ۶ ماه تا یکسال حبس دارد، همچنین تخلفات حادثه ساز، داشتن جریمه رانندگی بیش از یک میلیون تومان(البته تا ۳ میلیون تومان ارفاق دارد)، دستورات مقامات قضایی دال بر توقیف و موارد مربوط به طرح عفاف و حجاب از مواردی است که منجر به توقیف خودرو خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بیان کرد: صدور پلاک اشتباه برای خودرو، حمل موادمخدر یا کالای قاچاق، ایجاد آلودگی زیست محیطی و خودروهایی که دچار تصادف جرحی یا فوتی می شوند نیز شامل توقیف می شوند.

حسینی بیان کرد: مالکین وسایل نقلیه باید نسبت به ترخیص خودروهای توقیفی خود اقدام کنند و خودرویی که بیش از دو سال و موتورسیکلتی که بیش از یک سال در پارکینگ بماند جزو خودروهای رسوبی محسوب می شود و اگر مالکین برای ترخیص اقدام نکنند، نیروی انتظامی مطابق قانون اقدام به قیمت گذاری وسیله نقلیه کرده و در چندین نوبت آگهی درج می شود و در صورت عدم مراجعه مالکین، وسایل نقلیه ای که قابلیت شماره گذاری و تردد دارند به فروش گذاشته می شوند و سایر خودروها نیز از طریق مزایده برای اسقاط آگهی می شوند.

وی ادامه داد: تمام افرادی که وسایل آنها در پارکینگ قرار دارد از فرصت ایجاد شده برای ترخیص استفاده کنند بویژه اینکه تسهیلات ویژه ای نیز برای آنها در نظر گرفته شده که راحت‌تر بتوانند ترخیص را انجام دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با بیان اینکه مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ هستند برای استرداد مال خود مراجعه کنند، گفت: بدون شک خودروها و موتورسیکلت‌هایی که رسوبی باشند به مزایده گذاشته خواهند شد.

انتهای پیام

منبع
ایسنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا