سرهنگ نصرالله بیگلری: ۲۳ درصد جان باختگان حوادث رانندگی درون شهری مازندران مربوط به موتورسواران است

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: ۲۳ درصد جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی درون شهری مازندران درحدود ۶ ماهه نخست امسال مربوط به راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت‌ها بوده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری روز پنجشنبه در حاشیه توزیع کلاه ایمنی به موتورسوارهای قانونمند در روستای وسطی کلا شهرستان آمل افزود: بیشتر موتورسوارهایی که در این مدت در سطح شهرهای استان جان خود را از دست دادند بدون کلاه ایمنی و بدون تجهیزات لازم در حال تردد بودند.

وی به راکبان موتورسیکلت‌ها توصیه کرد حتما از کلاه ایمنی درزمان استفاده از وسیله نقلیه استفاده کنند که ایمنی جان فرد در زمان تصادفات می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور مازندران نداشتن کلاه ایمنی و برخورد شدید ضربه سرموتورسوارها درزمان سانحه به سطح جاده، گاردریل‌ها و حتی خودروها بیشترین علت مرگ افراد است.
وی به انجام اقدامات پیشگیرانه پلیس برای قانونمندترشدن راکبان موتورسوار درسطح استان اشاره کرد وگفت: از سه سال گذشته آموزش های خوبی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی به موتورسواران در دستور کار پلیس در شهرستانها قرار گرفته و دراین مدت طرح توزیع کلاه ایمنی رایگان نیز به موتورسوارهای قانونمند درحال انجام است.

سرهنگ بیگلری افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد یک هزار و۱۰۰ عدد کلاه ایمنی به راکبان موتورسوار استان اهداء شد و این روند تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ازکاهش مدت زمان صدورگواهینامه با هدف ایجاد انگیزه برای علاقمندان استفاده از موتورسیکلت و همچنین راکبان بدون گواهینامه خبر داد وگفت: دراین راستا هشت آموزشگاه موتورسیکلت درشهرهای مازندران به ظرفیت هر دوره حدود یک هزار نفر ظرفیت‌سازی شده تا علاقمندان برای قانونمندترشدن استفاده از وسایط نقلیه اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: همه اقدامات و توصیه‌های پلیس برای حفظ ایمنی وکاهش تصادفات وسوانح برای کاربران وسایط نقیله خودرویی وموتورسیکلت‌ها است وهمسو آنها هم باید نسبت به این توصیه‌ها جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۲ درصد جانباختگان در سوانح وتصادف‌های درون شهری مازندران عابران پیاده هستند اظهار داشت :‌برغم وجود ۲۶۷ پل عابرپیاده درسطح شهرها و جاده‌های استان اما گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که متاسفانه کمتر از پنج درصد مردم از این پل‌ها برای تردد از عرض خیابان وجاده‌ها استفاده می‌کنند و استفاده نکردن آنها ازاین پل‌ها باعث بروز تصادف‌ها شده است.

سرهنگ بیگلری مکانیزه نبودن پل‌های عابر پیاده را یکی از عمده‌ترین دلایل استفاده نکردن شهروندان از این امکانات اعلام کرد وگفت: متاسفانه بیشتر جانباختگان عابرپیاده با سن بیش از ۶۰ سال بودند که به علت ناتوانی دربالارفتن پل‌های هوایی غیرمکانیزه وترجیح دادن به عبور از عرض خیابان‌ها وجاده‌ها جان خود را از دست دادند.

وی گفت: بارها درجلسه‌های شورای ترافیک استان به عنوان یک مطالبه از سوی شهروندان و راهکارپیشگیرانه از تلفات جاده‌ای، مکانیزه شدن پل‌های عابره پیاده را مطرح کردیم، که پل‌های فعلی هیچ تاثیرگذاری در تصادفات وحوادث جاده‌ای و درون شهری استان نداشته است.

پایان پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا