طرح جامع ساماندهی موتورسیکلت‌ها تدوین خواهد شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح جامع ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهرداری قم در دست تدوین است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات مرتبط با موتورسیکلت‌ها در قم اظهار کرد: ساماندهی نیازمند انجام طرح‌های مطالعاتی در این زمینه می‌باشد که مشاور خروجی را تهیه کرده و به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: خروجی این مطالعات باید مبنای حرکت شهرداری و دیگر دستگاه‌های همکار برای به حداقل رساندن معضلات ناشی از موتورسیکلت‌ها باشد چرا که ۴۵ درصد تصادفات شهری به نوعی در ارتباط با موتورسیکلت است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه، خاطرنشان کرد: فاز نخست مطالعات دوچرخه منجر به ایجاد بوستان دوچرخه‌ای و احداث پیست‌های خاص دوچرخه شد اما برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها و تأمین ایمنی هستیم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به تجربیات ناموفق درباره احداث مسیر دوچرخه، گفت: گاهی جانمایی اشتباه ممکن است موجب ناموفق بودن یک تجربه باشد که باید در نقطه دیگری از شهر این موضوع را آزمایش کرد.

وی اضافه کرد: سایت ۵۶۰ هکتاری که به شهر قم الحاق شد با بوستان دوچرخه نقطه تلاقی داشت که پیگیری گسترده‌ای برای اصلاح آن انجام شد و توسط اداره کل راه و شهرسازی مساعدت لازم صورت گرفته است تا مصوبات آن اخذ و ماه‌های آینده مشکلات آن رفع شود.

پایان پیام/

منبع
ایمنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا