مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ادعای مصطفی صفرخانی: بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در تهران به‌صورت زیرپله‌ای تولید می‌کنند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران از استانداردسازی قطعات موتورسیکلت با همکاری سازمان ملی استاندارد در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، مصطفی صفرخانی درباره برنامه تدوین استاندارد یک هزار قطعه یدکی توسط سازمان ملی استاندارد و در این خصوص که آیا این استانداردها شامل قطعات یدکی موتورسیکلت می شود، عنوان کرد: اگرچه ساخت قطعات موتورسیکلت همواره با رعایت ضوابطی از سوی تولیدکنندگان همراه بوده اما با رشد قطعات تقلبی در بازار، سازمان ملی استاندارد نیز ورود جدی تری به موضوع استانداردسازی داشته که قطعات منفصله موتورسیکلت را نیز شامل خواهد شد. 

 وی با بیان اینکه رعایت استانداردها در تولید قطعات به نفع مصرف کننده است، یادآور شد: البته اتحادیه نیز هنگام بازرسی و نظارت بر واحدهای تولیدی همواره بر لزوم تعریف شناسنامه برای قطعات تاکید داشته چراکه نوع قطعه و مشخصات تولید کننده نیز از این طریق قابل شناسایی خواهد بود..

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در ادامه  از جمع آوری قطعات زیرپله ای با همکاری سازمان ملی استاندارد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در تهران بدون دریافت جواز از اتحادیه و برای فرار از هزینه های بیمه و مالیات اقدام به تولید قطعات زیرپله ای می کنند، سعی کرده ایم با کشف و شناسایی آنها تولید قطعات را از مسیر قانونی دنبال کنیم.  

صفرخانی ادامه داد: از طرفی از ارگان های مربوطه از جمله وزارت دارایی و سازمان ملی استاندارد خواسته ایم که با توجه به جذب نیرو در واحدهای تولیدی، هنگام اخذ مالیات و یا اجرای استانداردها سخت گیری کمتری نسبت به تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت داشته باشند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان با بیان اینکه زیرساخت ها برای استانداردسازی قطعات موتورسیکلت فراهم نیست، تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد به تازگی به موضوع استانداردسازی قطعات ورود کرده است در حالی که این موضوع باید از سالها قبل اجرایی می شد. بنابراین سازمان استاندارد باید ابتدا با تعریف قوانین، تولید کننده را نسبت به آنالیز قطعات آگاه کرده و به تدریج زمینه تولید قطعات استاندارد و باکیفیت در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا