مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر صمت: با توسعه وسایل نقلیه الکتریکی برق شهری مختل نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق با شهرداری برای فراهم کردن زیرساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و افتتاح آن در هفته دولت خبر داد و تشریح کرد که برقی شدن خودروها، اختلالی در برقی‌رسانی شهری ایجاد نخواهد کرد؛ چراکه در ساعات شب تا صبح برق مازاد نیز در کشور وجود دارد و از حیث شارژ خودروها مشکلی وجود ندارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی– وزیر صنعت، معدن و تجارت، در رابطه با خودروهای برقی و تامین ایستگاه‌های شارژ این خودروها تصریح کرد: توافقات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی با شهرداری تهران صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که باتوجه به محدودیت‌های برق، با توسعه خودروهای برقی، مشکلات مضاعف خواهد شد و ممکن است برق شهری دچار اختلال شود؛ این در حالی است که در نگاه کلان برق در کشور ما زیاد هم هست. البته در ساعاتی از شبانه‌روز و بازه خاصی در سال هست که با کسری برق مواجه هستیم. حتی در روزهای گرم سال نیز در ساعاتی، بطور مثال ۱۲ شب به‌بعد برق مازاد وجود دارد و می‌توان در این ساعات از برق استفاده کرد.  ضمن اینکه روشنایی‌ها خاموش می‌شوند، نیروگاه‌ها می‌توانند برق خودروهای برقی را تامین کنند. این‌ها همه امکان‌پذیر است و زیرساخت آن نیز در کشور فراهم است.

توافق برای زیرساخت ایستگاه‌های شارژسریع خودروهای برقی/افتتاح در هفته دولت

احتمال دارد در هفته پیش‌رو اولین شارژرهای سریع  برای برخی افراد که خودروی برقی دارند یا تصمیم به واردات دارند، نصب شده و امکان شارژ سریع در سطح شهر برایشان فراهم شودوزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ما در اولویت، با شهرداری‌ها به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های شارژ سریع را در سطح شهرها فراهم کنیم که در هفته دولت به صورت عمومی این اتفاق خواهد افتاد. البته احتمال دارد در هفته پیش‌رو اولین شارژرهای سریع برای برخی افراد که خودروی برقی دارند یا تصمیم به واردات دارند، نصب شده و امکان شارژ سریع در سطح شهر برایشان فراهم شود.

وی افزود: البته که در منازل نیز می‌توان از شارژِ کند استفاده کرد؛ نصب شارژر کند را هم در نقاطی از شهر فراهم خواهیم کرد تا بتوان مورد استفاده قرار داد و هنگام پارک، نیز خودروها شارژ شوند. در دنیا هم استفاده از شارژهای کند مرسوم است؛ توجه کنیم که این خودروها با یکبار (شب تا صبح) شارژ کامل، ۴۵۰ الی ۵۰۰ کیلومتر پیمایش خواهند داشت.

خودروهای برقی اقتصادی‌ترند

مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: یک خودروی برقی، برای طی ۱۰۰ کیلومتر، به حدود ۱۵ کیلووات ساعت برق نیاز دارد؛ ۱۵ کیلووات ساعت برق خورشیدی یک دلار هزینه دارد. در حالی که در سوخت بنزینی، بین هفت تا ۱۰ لیتر بنزین نیاز است که براساس قیمت بنزین فوب خلیج‌فارس، به عدد بسیار قابل توجهی خواهیم رسید؛ بنابراین کار به شدت اقتصادی نیز هست.

مخالف واردات خودروهای بنزینی نیستیم 

علی آبادی در ادامه تاکید کرد: هرچند که بنده مخالف واردات خودروهای بنزینی نیستم و معتقدم برای تعدیل بازار (تولید، واردات و مصرف و صادرات) ضروری است اما می‌توانیم به‌جای آنکه واردات خودروهای بنزینی را در کشور توسعه ببخشیم، باتوجه مزیت‌ خودروهای برقی، واردات خودروهای برقی را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا