مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدرضا قلندر شریف: استقبال مورد انتظار از موتورسیکلت‌های برقی صورت نگرفت

شهردار مشهد گفت: توجه مدیریت شهری به دوچرخه‌سواری بی‌نظیر بوده و موجب شده مشهد به عنوان شهر دوستدار دوچرخه انتخاب و دبیرخانه مرکزی دوستدار دوچرخه کشور در مشهد افتتاح شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا قلندر شریف، روز، ۳۱ خرداد ماه، در رویداد کشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: توسعه شهرها ما را به سمتی برده که به دلیل بی‌برنامگی به سمت توسعه شهر با محور خودرو رفتیم و به جایگاهی رسیدیم که در برخی مواقع خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شدند.

وی افزود: این موضوع علاوه بر تاثیر بر روح و روان مردم، وقت آن‌ها را نیز هدر می‌دهد؛ موجب کاهش عمر شده و بر سلامتی نیز تاثیر می‌گذارد. باید به سمتی برویم که مشهد را به شهری پاک تبدیل کنیم. برای این منظور تدوین یک برنامه سخت و طولانی‌مدت ضرورت دارد و در کنار آن برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت جزو الزامات کار است.

قلندر شریف با بیان اینکه باید توجه ویژه به حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم چون موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، عنوان کرد: تاکنون در این زمینه اقداماتی انجام شده و در حال انجام است اما به موضوع حرکت به سمت شهر پاک، خلوت و بدون آلودگی توجه نداشته‌ایم. مهم‌ترین ویژگی یک شهر که گام اساسی برای کاهش حرکت خودرویی است، هوشمندسازی، تعریف فرایندهای مردم‌محور و ارائه خدمات بر مبنای هوشمندسازی است. شهرداری در این راه گام‌های خوبی برداشته است. همچنین در زمینه تشکیل شورای عالی هوشمندسازی غفلت شده بود که راه‌اندازی خواهد شد. در این مسیر باید از حرکت شعارگونه بپرهیزیم.

سرانه‌های حمل‌ونقل عمومی با توجه به جمعیت پایین است

شهردار مشهد گفت: سرانه‌های حمل‌ونقل عمومی با توجه به جمعیت پایین است. قطار شهری مهم‌ترین موضوع در این حوزه است. در مشهد براساس برنامه طراحی شده چهار خط مترو داریم که بیشتر در حاشیه شهر قرار دارند. در شورا توجه ویژه‌ای به قطار شهری شده است. ابنیه و ایستگاه‌های فاز اول خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود. ادامه کار در خط سه به شکلی پررنگ ادامه خواهد داشت. حفاری خطوط سه و چهار نیز تا مرداد ۱۴۰۴ پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی توجه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: اتوبوس‌های جدید در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. ۱۴۰ دستگاه ون به مشهد اختصاص داده شده که در خطوط خاص و تعداد زیادی از آن‌ها در حومه شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. درخواست راه‌اندازی پایلوت خط اتوبوس برقی در مشهد را داشتیم که در خط یک بی‌آرتی با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی انجام خواهد شد. قول راه‌اندازی تاکسی برقی در مشهد نیز با ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه داده شده است.

قلندر شریف بیان کرد: توجه به دوچرخه و دوچرخه‌سواری در مشهد ویژه بوده است. دوچرخه‌های اشتراکی نیاز مشهد را رفع نمی‌کنند اما در توسعه فرهنگ‌ دوچرخه‌سواری بسیار تاثیرگذار هستند. امروز در حاشیه شهر به ایستگاه‌های جدید توجه شده است. امیدواریم در پایان سال تعداد بایدو حداقل به ۱۰ هزار دستگاه برسد.

ناامنی یکی از دلایل تردد اندک دوچرخه‌سوارها در شهر است

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد اندکی دوچرخه در سطح شهر تردد می‌کنند که یکی از دلایل آن احساس ناامنی است. در مشهد ۲۵۰ کیلومتر مسیر اختصاصی دوچرخه وجود دارد که باید برای توسعه آن گام برداریم. طرح تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری مشهد، هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی و بانک عامل برای برای فروش اقساطی ۸۸ هزار و ۸۸۸ دوچرخه ظرفیتی است که شهروندان از آن با دریافت وام قرض‌الحسنه استفاده کنند تا فرهنگ دوچرخه‌سواری گسترش یابد.

عدم استقبال از موتورهای برقی 

وی ادامه داد: در زمینه موتورهای برقی که سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای انجام شد، استقبال مورد انتظار صورت نگرفت و از ۱۰۰ هزار موتورسیکلت از ۱۰۰۰ دستگاه استقبال شد. توجه مدیریت شهری به دوچرخه‌سواری بی‌نظیر بوده و موجب شده مشهد به عنوان شهر دوستدار دوچرخه انتخاب و دبیرخانه مرکزی دوستدار دوچرخه کشور در مشهد افتتاح شود که امیدواریم دبیرخانه‌ای فعال باشد.  

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا