مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تا یک سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک موتورسیکلت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از ۶ ماه تا یک‌سال را برای متخلفان در پی دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ محمد رازقی با اعلام اضافه شدن موتورسیکلت‌ها به طرح برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو و وسایل نقلیه گفت: اگر راننده‌ای اقدام به دستکاری در ارقام وسیله نقلیه کند و با این کار پلاک خودروی دیگر اعمال قانون و جریمه شود، ضمن اعمال مجازات و توقیف و تشکیل پرونده جهت معرفی به مراجع قضایی راننده باید صورت وضعیت خلافی خود و آن خودرو را نیز پرداخت کند.

وی افزود: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد، جرم تلقی می‌شود و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و قانون‌گذار برای این تخلف ۶ ماه تا یک سال حبس نیز در نظر گرفته است.

بنابراعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، رازقی گفت: از نظر پلیس راهنمایی و رانندگی، هویت وسیله نقلیه با پلاک آن شناخته می‌شود و دستکاری، مخدوشی و پوشش پلاک جزو خطوط قرمز پلیس است و وقتی خودرویی پلاک ندارد یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری پلاک می‌‌کند، در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته شده نیست.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود که قانون‌گذار ۶ ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایلنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا