مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ابوالفضل حجازی: بخش زیادی از تقاضای موتورسیکلت کاذب بوده و به‌منظور حفظ سرمایه انجام شده است

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران  از عدم اراده دولت برای اجرای طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده انتقاد کرد.

 به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، ابوالفضل حجازی درباره طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده با موتورسیکلت برقی که طبق وعده وزیر سابق صمت قرار بود از خردادماه امسال اجرایی شود، گفت: متاسفانه هیچگاه دولت ها بر مبنای وعده های خود عمل نکرده اند و مصوبات و طرح های مختلف نیز با تغییر مدیران و وزرا به بایگانی می روند. در رابطه با طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده نیز مدیران در شهرداری و وزارتخانه های مربوطه سالهاست که موضوع جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده را مطرح می کنند اما عزمی برای اجرای آن ندارند.

وی با صراحت بیان کرد: بارها به عنوان بخش خصوصی اعلام کرده ایم که با سرمایه گذاری خود و بدون هزینه از سوی دولت قادر به مدیریت طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده هستیم اما به نظر می رسد دولتمردان به پرداخت هزینه های گزاف عادت کرده اند.

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران درباره آخرین وضعیت تولید موتورسیکلت های برقی در کشور گفت: موتورسیکلت سازان طبق قانون موظف هستند بخشی از تولیدات خود را به تولید موتورسیکلت برقی اختصاص دهند. از طرفی استقبال مردم به ویژه نسل جوان از موتورسیکلت های برقی افزایش یافته و خانواده ها نیز با توجه به ظاهر زیبا و ایمنی موتورسیکلت های برقی از خرید آن استقبال می کنند. همچنین بخشی از بانوان برای تردد در مکان های نزدیک به منزل خود از موتورسیکلت و یا دوچرخه برقی استفاده می کنند.

حجازی با اشاره به وضعیت کنونی بازار موتورسیکلت افزود: با توجه به رشد بهای خودرو، تقاضا برای خرید موتورسیکلت های بنزینی و برقی افزایش یافته و نکته جالب توجه وجود تقاضا کاذب در بازار موتورسیکلت همچون بازار خودرو است. سال گذشته نیز 470 هزار دستگاه موتورسیکلت به بازار عرضه شده که بخش زیادی از این تقاضا کاذب بوده و به منظور حفظ سرمایه  انجام شده است. وی با بیان اینکه ایجاد تقاضا کاذب در بازارهای مالی دولت را نیز دچار چالش کرده است، تصریح کرد: مادامی که ثبات اقتصادی و کنترل تورم در بازار برقرار نباشد با تقاضا کاذب انواع کالاها و احتکار سرمایه های ملی در پارکینگ ها و انبارها مواجه خواهیم بود در حالی که با ایجاد ثبات اقتصادی در کشور می توان مصرف ارز و به تبع تقاضا کاذب در بازارهای مختلف کنترل کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرخودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا