مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران خبر داد: استفاده از ۴۰۰ هزار دستگاه موتور برقی به جای موتورسیکلت‌های کار

شهردار تهران دومین نشست خبری خود را برگزار و به تشریح عملکرد ۲۰ ماهه شهرداری تهران پرداخت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران نشست خود را در مجموعه باغ هنر واقع در اراضی عباس آباد پیرامون اعلام آخرین برنامه‌ها و تشریح عملکرد شهرداری در ماه‌های گذشته برگزار کرد.

 وی با بیان اینکه دقیقا امروز ۲۰ ماه از حضورم در مجموعه شهرداری تهران می‌گذرد، گفت: باید در جلسه امروز پیرامون عملکردمان صحبت کنیم و هم افق‌های فراروی مدیریت شهری را بیان کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر ما یک سه گانه را مد نظر قرار دهیم باید بگویم که این سه گانه، شهر، شهروند و مدیریت شهری مد نظر ما است و گفت: خدمتگزاری مدیریت شهری به مردم سبب افزایش رضایت آنها و توسعه شهر می‌شود و ما این مسئله را قبول داریم.

زاکانی در مورد وضعیت موتورسیکلت‌های آلاینده در تهران گفت: ما موضوع آلاینده‌های تهران را در راستای عبور از سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق در حمل و نقل پیگیری می‌کنیم تا شهر از آلودگی کمتری رنج ببرد. بر همین اساس استفاده از ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت‌های کار را در دستور کار قرار دادیم و تفاهم کردیم که در فاز اول ۵۰ هزار موتورسیکلت کار، برقی شوند و از آنجایی که این موتورسیکلت‌ها برای کار و فعالیت استفاده می‌شوند می‌توان به اجرایی شدن این برنامه مهم تاکید کرد و در کنار آن در نظر داریم برای موتورسیکلت‌های غیر کار تسهیلاتی فراهم کنیم تا مالکان راغب شوند که از موتورسیکلت برقی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته با وزیر نفت جلسه‌ای برگزار کردیم و در این خصوص نیز صحبت کردیم، گفت: راهکار قانونی در حال حاضر وجود ندارد که از منابع تبصره ۱۲ به عنوان پیش پرداخت کاهش مصرف سوخت استفاده کنیم اما امیدواریم بتوانیم راهکاری اتخاذ کنیم تا از محل تبصره ۱۲ در راستای رفع آلایندگی تهران گام برداریم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا