مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس فدراسیون موتورسواری: یک دستگاه موتورسیکلت هم وارد نکردیم

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با بیان اینکه هدف‌گذاری این فدراسیون در سال پیش رو،‌ برگزاری ۱۰۰رویداد است، گفت: در این رویدادها، میزبان نخواهیم بود، زیرا میزبانی بین‌المللی زیر ساخت بین‌المللی می‌طلبد که در حال حاضر به جز پیست موتورسواری که بهترین پیست در آسیا است، هیچ فرصت دیگری نداریم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از  ایرنا، مازیار ناظمی با تأکید بر اینکه سه چشم‌انداز مهم برای سال ۱۴۰۲ ترسیم کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ادامه روند توسعه آموزش در قالب آکادمی یکی از چشم‌اندازهای ما در سال ۱۴۰۲ است. سال گذشته یک هزار نفر از بانوان و آقایان را در دوره‌های مختلف چه در تهران و چه در هیئت‌های استانی آموزش دادیم. امسال به این سمت‌ حرکت خواهیم کرد که با آموزش افراد بیشتر، به درجه‌ای از خودکفایی برسیم که از این افراد علاقه‌مند در مسابقات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توسعه آموزش هم در حوزه بین‌المللی و هم در حوزه داخلی خواهد بود که به‌صورت هفتگی و کامل برای آن برنامه‌ریزی داریم و در حال کار هستیم. همچنین ساماندهی مدارک آموزشی را در اولویت قرار دادیم و مدرکی که صادر می‌شود به‌صورت الکترونیکی و بدون مراجعه در دسترس افراد قرار می‌گیرد ضمن اینکه هر فرد آموزش‌دیده، پرونده شخصی در سامانه دارد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، تقویت آموزش و توسعه را از راهکارهای بهبود شرایط و وضعیت ورزشکاران دانست و تصریح کرد: افزایش امید و نشاط اجتماعی یکی دیگر از چشم‌اندازهای مهم فدراسیون در سال ۱۴۰۲ است که باتوجه‌به اینکه فدراسیونی مردم پایه هستیم و ۵۱ میلیون‌نفری که در کشور دارای گواهینامه هستند، مخاطب علاقه‌مند محسوب می‌شوند که می‌توان برای هر روز برنامه جدیدی تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون بر اساس مسئولیت ملی و اجتماعی خود و در راستای امیددهی و افزایش نشاط در میان جوانان، تلاش می‌کند میزبان آنها باشد، تصریح کرد: این جوانان می‌توانند با پرداختی بسیار ناچیز، در کنار آموزش صحیح راندن موتور و خودرو، در مجموعه پیست تفریح کنند. همچنین در محیطی امن و در کنار خانواده به تفریح بپردازند. ضمن اینکه بنا داریم این کارها را در قالب رویدادها و همایش‌ها و مسابقه هم برگزار کنیم.

ناظمی درباره عملکرد فدراسیون یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ و با وجود شیوع شدید کرونا توانستیم ۲۵ رویداد مختلف، سال ۱۴۰۱ و در ۹ ماه سال ۴۶ رویداد اعم از مسابقه و همایش و هر آنچه میدانی است برگزار کنیم و امسال هدف‌گذاری ما برگزاری ۱۰۰ رویداد است که برنامه عملیاتی آن توسط دبیر فدراسیون و مجموعه کمیته‌ها نوشته شده تا از تمامی ظرفیت‌های پیست در شبانه‌روز استفاده کنیم که خوشبختانه این کار با افزایش روشنایی پیست در شب به‌خوبی امکان‌پذیر است.

وی در پاسخ به این پرسش که در این ۱۰۰ رویداد، میزبان هم خواهیم بود، گفت: میزبانی بین‌المللی زیر ساخت بین‌المللی می‌طلبد که در حال حاضر به جز پیست موتورسواری که بهترین پیست در آسیا است، هیچ فرصت دیگری نداریم. ضمن اینکه به این زودی‌ها به دلیل ساختارهای خودروسازی، هزینه‌های آن‌چنانی و نبود سازوکار مالی نمی‌توانیم پیست فرمول ۱ برگزار کنیم. در حقیقت نمی‌توان این ساختار را با نگاه دولتی بگردانیم و اجرا باید به بخش خصوصی منتقل شود.

به گفته ناظمی، بیش از ۳۰۰ موتورساز و خودروساز در کشور داریم؛ اما هیچ‌کدام به پیست وارد نمی‌شونددرحالی‌که در این موارد و آموزش مهارت‌های رانندگی در جهت کاهش تلفات جاده‌ای، باید سازمان‌های مردم‌نهاد وارد عمل شوند تا سالی ۱۶ هزار کشته جاده‌ای نداشته باشیم.

ناظمی افزود: با تمام این موارد، در حال حاضر از کشورهای خاورمیانه چه به لحاظ ورزشکار و چه رویداد جلوتر هستیم و از آسیا هم از لحاظ برگزاری این تعداد مسابقه پیشی داریم و موفق شدیم در سطح داخلی در سال گذشته ۴۶ رویداد برگزار کنیم.

جذب ۳۰ میلیون گیمر در فدراسیون اتومبیل‌رانی به‌زودی

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی با تأکید بر اینکه در همه رشته‌ها مخاطب داریم، تصریح کرد: بنا داریم بازی‌های الکترونیکی را هم به فدراسیون اضافه کنیم و باتوجه‌به اینکه ۳۰ میلیون گیمر در ایران وجود دارد، خلا آن در فدراسیون احساس می‌شود که در گفت‌وگو با دوستان بنا داریم امسال این کار را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: همه برنامه‌ها متمرکز در تهران نخواهد بود و اولویت با استان‌های متقاضی میزبانی است کمااینکه سال ۱۴۰۰ در اسفندماه مسابقات را برای اولین‌بار به بندر ترکمن بردیم و استقبال بی‌نظیری را شاهد بودیم.

توسعه روابط و ارتباطات بین‌المللی در سال جدید

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با اشاره به اینکه سال گذشته وی و فیروزه سید مهدی نایب‌رئیس زنان فدراسیون، به عضویت کمیسیون فدراسیون جهانی موتورسواری درآمدند، یادآور شد: توسعه روابط و ارتباطات بین‌المللی چشم‌انداز دیگر فدراسیون است که می‌تواند دعوت از مدیران ارشد جهانی این رشته، فدراسیون جهانی و مدرسین این رشته باشد که مانند بهمن ۱۴۰۰ بنا داریم از آنها دعوت کنیم تا اعتمادبه‌نفس ورزشکاران این رشته گسترش یابد و بتوانند مدارک و مدارج بین‌المللی را کسب کنند.

ناظمی افزود: تسهیل حضور قهرمانان در دوره‌های آموزشی وظیفه رؤسای فدراسیون‌ها است تا پاسخگوی نسل آینده باشیم.

برای نخستین‌بار تمامی بودجه اختصاص‌یافته دریافت شد

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ میلیارد بودجه اختصاص‌یافته به فدراسیون به طور کامل دریافت شد، خاطرنشان کرد: با توانمندی فدراسیون توانستیم ۶ و نیم میلیارد تومان درآمدزایی کنیم باوجودآنکه یک موتور هم وارد نکردیم و فقط با مقابله با فساد اتفاق مهمی رقم خورد.

ناظمی تصریح کرد: ما نه فدراسیون المپیکی هستیم و نه مسابقات بین‌المللی داریم تا بودجه خوبی از سوی وزارت ورزش به ما تعلق بگیرد از آن دسته افرادی هم نیستیم که به هر وسیله ای تقاضای بودجه کنیم؛ بنابراین تلاش کردیم فدراسیون را به لحاظ مالی خودکفا کنیم و برآورد ما از هزینه‌های امسال حداقل ده میلیارد تومان درآمد است به همین دلیل از تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم حمایت کنند تا جوانان از رویدادهای ما آگاه شوند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا