مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مالیات بر ارزش افزوده موتورسیکلت‏‌های هیبریدی و برقی اعلام شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، موضوع مالیات بر ارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی برقی از نوع هیبریدی و هیبرید پلاگین و تمام برقی مشمول تبصره ۲ ماده (۲۸) این قانون را برای اجرا به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، از سازمان امور مالیاتی کشور، در بخشنامه ابلاغی داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: با عنایت به تبصره (۲) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های برقی و تمام برقی (هیبرید پلاگین) به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول مالیات و عوارض شماره گذاری وسائط نقلیه نیست. در این راستا نظر معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت به موجب نامه شماره ۱۱۲۵۷۳۴۵ مورخ ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر برای اجرا ارسال می‌شود:

«انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی برقی از نوع هیبریدی و هیبرید پلاگین و تمام برقی مشمول تبصره (۲) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرند.»

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا