مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورهای برقی بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین اعلام کرد که موتورسیکلت‌های برقی درحال حاضر بیمه نمی‌شوند زیرا فاقد پلاک بوده یا تعرفه‌ای برای آنها تعریف نشده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، او گفت: موردی که درحال حاضر تعرفه ندارد و در قانون بیمه شخص ثالث سال ۹۵ گنجانده نشده، همین موتورهای برقی هستند که مانند دوچرخه تلقی می‌شوند و درحال حاضر بیمه‌نامه‌ای برای دوچرخه هم صادر نمی‌شود.

وی افزود: در قانون بیمه شخص ثالث قدیمی (سال ۸۷) تنها وسایل نقلیه موتوری زمینی، شامل بیمه شخص ثالث می‌شدند یعنی وسیله نقلیه‌ای که دارای موتور محرک باشد که بتواند با آن موتور حرکت کند. 

وی با اشاره به قانون جدید بیمه شخص ثالث که در سال ۹۵ قطعی شد، افزود: در این قانون وسایل نقلیه ریلی مانند واگن و قطار هم افزوده شدند که تعرفه‌های آنها هم تازه اعلام شده است مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین اذعان کرد که ابلاغیه‌ای بابت صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای موتورهای برقی به شرکت‌های بیمه‌ای فرستاده نشده، زیرا شماره شاسی موتور یا شماره تنه از الزامات صدور بیمه‌نامه شخص ثالث است که این موتورها فاقد این موارد هستند.

وی گفت: موتورهای برقی را نمی‌شود بر اساس تعرفه موتورهای گازی بیمه کرد چون مشخصات این موتورها ناقص است و اگر یک شرکت بیمه هم این کار را انجام دهد ممکن است مبلغی که دریافت می‌کند بالاتر از حق بیمه واقعی این موتورها باشد.

گروسی ادامه داد: موتورهای گازی یا دنده‌ای یک سیلندر، شتاب بیشتری ازموتورهای برقی دارند و از آنجا که حق بیمه بیمه‌نامه شخص ثالث را بر اساس قدرت موتور و شتاب وسیله نقلیه محاسبه می‌کنند، نمی‌شود حق بیمه یکسانی با موتورهای برقی داشته باشند.

او خاطرنشان کرد که آغاز حرکت موتورهای برقی با سرعت پایینی است اما موتورهای گازی و دنده‌ای با سرعت بیشتری شروع به حرکت می‌کنند که در صورت رخ دادن حادثه، خسارت بیشتری وارد می‌کنند و استفاده از تعرفه یکسان برای موتورهای گازی و برقی درست نیست.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دنیای اقتصاد
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا