مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جزییات عرضه‌ موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر تولید امسال با مدل 1402

تمام وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت داخلی و هم خودروهای وارداتی از 22 بهمن امسال به تاریخ 1402 شماره‌گذاری می‌شوند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از جماران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات و نحوه شماره‌گذاری وسائل نقلیه صفر کیلومتر که قرار است از ۲۲ بهمن ماه امسال به تاریخ ۱۴۰۲ ثبت پلاک شوند را تشریح کرد.

بیستم بهمن ماه بود که سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور اعلام کرد از تاریخ 22 بهمن ماه امسال تمامی وسایل نقلیه تولید داخل با مدل 1402 به خریداران تحویل داده می‌شود.

بر اساس این خبر، تمام وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت داخلی و هم خودروهای وارداتی از 22 بهمن امسال به تاریخ 1402 شماره‌گذاری می‌شوند.

انتشار این خبر، باعث ایجاد این سؤال بین مخاطبان شد که آیا شماره vin خودروها و دیگر وسایط نقلیه هم به تاریخ 1402 ثبت می‌شود یا خیر؟ به همین منظور با سردار هادیانفر گفت‌و‌گو دیگری داشتیم تا جزئیاتی از شماره‌گذاری خودرو‌های امسال به تاریخ 1402 را بیان کند.

سردار هادیانفر در این باره گفت: ما از بیستم بهمن ماه به خودروسازان ایرانی ابلاغ کردیم که حرف اول vin تمام خودروها را به حرف p تغییر دهند.

وی افزود: در واقع حرف اول vin خودروهای 1401 با حرف S آغاز می‌شد که با ابلاغ پلیس راهور از تاریخ 20 بهمن 1401  این حروف به حرف p تغییر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: بنابراین خودروسازان داخلی همگی شماره شاسی‌های تمام خودروها را تغییر داده و موتورسیکلت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

خودروهای وارداتی چگونه شامل این طرح می‌شوند؟

هادیانفر در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا این قاعده برای خودروهای وارداتی هم صدق می‌کند یا خیر گفت: بله خودروهای وارداتی هم شامل این موضوع می‌شوند البته  شماره شاسی و موتور آن‌ها قابل تغییر نیست و این تغییر در برگ سند کمپانی آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به عبارتی مدل خودرهای وارداتی در برگ سند کمپانی از 1401 به تاریخ 1402 تغییر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور گفت: این اقدام برای موتورسیکلت‌های تولید داخل که از تاریخ 22 بهمن قرار به شماره‌گذاری داشتند هم انجام شدنی است و افراد می‌توانند برگ سبز موتورشان را به تاریخ 1402 دریافت کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
جماران
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا