مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی مشکلات تولید وسایل‌نقلیه برقی در کمیسیون صنایع/ حضور «مپنا» و خودروسازان بزرگ در جلسه مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جلسه امروز این کمیسیون در خصوص بررسی مشکلات تولید خودروهای برقی با حضور نمایندگان شرکت های تولید کننده و سازمان های مرتبط با این حوزه خبر داد.

روح الله عباسپور در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه امروز یکشنبه (۱۶ بهمن) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون در خصوص تولید خودروهای برقی بود که نمایندگانی از شرکت های خودرساز کشور مانند ایران خودرو، سایپا، بهمن خودرو و مپنا و نیز سازمان شهرداری ها و شهرداری تهران و انجمن قطعه سازان، معاونت علمی ریاست جمهوری و… در این جلسه حضور داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: این جلسه به منظور تولید خودروهای برقی بود با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه هم دولت را به تولید خودروهای برقی مکلف کرده بود، ولی متاسفانه اقداماتی صورت نگرفته است. لذا کمیسیون صنایع و معادن مجلس این شرکت ها را دعوت کرده بود تا حرکتی در حوزه تولید خودروهای برقی صورت بگیرد، چراکه مصرف سوخت های فسیلی به خصوص بنزین در کشور خیلی بالاست و از طرف دیگر مشکلات آلایندگی هوا نیز وجود دارد بنابراین مسئولان این شرکت ها دعوت شدند تا اقدامات جدی در رابطه با تولید خودروهای برقی انجام بدهند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته شرکت ایران خودرو به تنهایی و همچنین با همکاری شرکت مپنا و نیز شرکت سایپا خبرهای خوبی در زمینه تولید خودروهای برقی داشتند که در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته است. مخصوصا ایران خودرو تاکیدش بر این بود که علم صفر تا صد تولید خودروهای برقی در کشور و در این شرکت وجود دارد و خودرو «تارا» را هم که اقدام به ساخت آن کردند تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ می توانند در حدود ۵۰ عدد تولید کنند و زیرساخت های آن هم در کیش فراهم است.

عباسپور با تاکید بر اینکه لازمه تولید خودروهای برقی این است که دولت و حاکمیت از تولیدکنندگان حمایت کنند، تاکید کرد:‌ اگر این حمایت وجود نداشته باشد این شرکت با مشکل همیشگی مواجه هستند، از جمله اینکه این خودروها برای ساخت توجیه اقتصادی ندارند و زیرساخت های آن آماده نیست مثلا در حال حاضر باتری و ایستگاه شارژ ندارند و مولفه های استانداردسازی آن وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه مهمترین مشکل تولید خودروهای برقی نداشتن توجیه اقتصادی آنها است، ادامه داد: موارد مختلفی در این خصوص وجود دارد که یکی دیکر از مشکلات نیز این است که فرهنگ استفاده از این خودروها وجود ندارد، اما تولیدکنندگان باید تولید خودروهای مخصوص حمل و نقل عمومی سواری، اتوبوس و حتی موتورسیکلت برقی را در اولویت تولید خود  قرار دهند و شهرداری ها به خصوص درکلانشرها با این شرکت ها قرارداد ببندند و از آنها حمایت کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت:‌ با توجه به اینکه زمینه های تولید این خودروها وجود دارد ان شاءالله دولت از تولیدکنندگان حمایت کند تا مشکلات از پیش روی آنها برداشته شده و امیدواریم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا