مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون محیط زیست کشور: طبق دستور رئیس جمهور «قانون هوای پاک» باید اجرا شود

حشمتی گفت: ریاست جمهوری اعلام کرده دستگاه‌ها باید اجرا شدن قانون هوای پاک را دنبال کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور در سفر به شهرستان شازند با اشاره به آلودگی هوا گفت: ریاست جمهوری اعلام کرده دستگاه‌های باید اجرا شدن قانون هوای پاک را دنبال کنند و دولت نیز در این مسیر گام بر می‌دارد.

حشمتی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعلام می‌شود قانون هوای پاک اجرا نشده افزود: قانون هوای پاک سال ۹۶ رسما اعلام شده و این در حالی است که قانون مصرف انرژیبه همراه تمام موارد لازم در سال ۸۶ نوشته شده، اما توجه نشد و نمی‌توان فرصت سوزی ۲۰ ساله گذشته را در زمان کوتاه جبران کرد.

او اضافه کرد: بنابراین باید فرصت سوزی‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده مدیریت شود که سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صمت و نیرو باید در این خصوص برنامه ریزی داشته باشند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: باید امیدوار بود تکنولوژی‌ها گسترش پیدا کرده و خیلی از خودروسازان و موتورسیکلت سازان اقدامات خوبی انجام داده اند و آماده ساخت موتورسیکلت‌های برقی هستند.

او ادامه داد: وزارت نیرو باید برای نیروگاه‌های کشور در بلندمدت برنامه ریزی کند تا مازوت سوزی به نوعی حذف شود و ما هم پیگیر این مهم هستیم چراکه افزایش جمعیت و توسعه و تغییرات اقلیمی این موضوع را می‌طلبد.

حشمتی تصریح کرد: بیش از ۳ هزار صنعت در مجموعه استان مرکزی وجود دارد که بر اساس برنامه آمایش سرزمین در ادوار گذشته، اصول توسعه پایدار در آن‌ها رعایت نشده است.

او با اشاره به راهکار‌های موجود گفت: در کلانشهر‌ها ۲ موضوع منابع ثابت و متحرک سبب آلودگی می‌شوند که منابع ثابت باید فیلتراسیون‌های مناسب داشته باشند و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز باید افزایش یابد تا این ناترازی‌های انرژی در فصولی که دچار وارونگی دما می‌شویم مدیریت شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا