مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت گذشته و آینده صنعت موتورسیکلت تایلند

تایلند از نظر ظرفیت تولید سالانه (2 میلیون دستگاه)، پس از چین (23 میلیون دستگاه)، هند (20 میلیون)، اندونزی (8 میلیون) و ویتنام (3 میلیون) در جایگاه پنجم قرار دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت تایلند تا ماه نوامبر 2022 به بالاترین سطح از 9 سال گذشته خروشان ادامه داد.

در ماه نوامبر، فروش موتورسیکلت و اسکوتر جدید 152 هزار و 365 دستگاه بود که 4.8 درصد افزایش داشت و بازار را در بهترین حالت از سال 2013 پیش‌بینی می‌کند.

روند و دیدگاه های صنعت موتورسیکلت تایلند

در دهه گذشته بازار موتورسیکلت در تایلند بیش از نیم میلیون دستگاه یا 25 درصد از حجم آن کاهش یافته است، که عمدتاً به‌دلیل تغییر مشتریان به سمت صنعت چهارچرخ بوده است. با افزایش درآمد سرانه در کشور، مردم بیشتر به دنبال خودرو (یا وانت) برای وضعیت و عملکردهای گسترده‌تر می‌گشتند.

فرصت بازیابی برای صنعت دوچرخ با تقاضای فزاینده برای تحرک فردی و با برق‌ی‌سازی نشان داده می‌شود که باعث ضربه به چهارچرخ‌ها به‌دلیل افزایش قیمت بالا می‌شود.

در تایلند شاهد تحول مثبت بازار در طول 5 سال آینده هستیم و در سال 2022 با عملکرد قوی، احتمالا بهترین عملکرد در 9 سال گذشته، از این دیدگاه حمایت می‌کند. در واقع، بازار داده‌های برجسته‌ای را گزارش می‌کند.

در سال 2022، فروش 1.65 میلیون دستگاه بود که مثبت 8 درصد، بازار را در بهترین حالت از سال 2013 پیش‌بینی می‌کند.

این صنعت با افزایش تقاضا برای وسایل‌نقلیه الکتریکی افزایش یافته است. بخش‌های آن‌ها در رده (L1) 209 درصد و در رده (L3) 89 درصد رشد کردند. بخش خودروهای برقی هنوز تنها 0.5 درصد است و فضاهای بزرگی برای رشد دارد.

در عرصه رقابتی، رهبر بازار هوندا با 1.26 میلیون دستگاه فروش (+12.4%) است و پس از آن یاماها با 263 هزار و 835 دستگاه (+8.0%) و پیاجیو با 44 هزا و 532 دستگاه (+49.5%) قرار دارند.

مرکز تولید جهانی

تایلند اولین تولید موتورسیکلت را در سال 1967 تحت سیستم سی‌کی‌دی آغاز کرد.

در دهه ابتدایی سال 1990، تایلند سرمایه‌گذاری موتورسیکلت چهار زمانه را به‌جای موتور دو زمانه برای کاهش مشکل آلایندگی ترویج داد و تولید به ظرفیت 1.75 میلیون دستگاه در سال افزایش یافت. فروش موتورسیکلت به‌دنبال توسعه کشور به‌عنوان اولین وسیله حرکت شخصی بود.

در سال‌های بعد، همزمان با ارائه موافقتنامه‌های تجارت آزاد (FTA) که موجب لغو اقدامات حمایتی صنعتی شد، صنعت شروع به صادرات کرد و مطابق با تقاضای جهانی، با یادگیری فن‌آوری‌های جدید و اتخاذ قوانین جدید برای ایمنی و انتشار گازهای گلخانه ای توصعه یافت.

امروزه 7 تولیدکننده موتورسیکلت در تایلند با ظرفیت کل تولید 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد. آن‌ها هوندا، یاماها، سوزوکی، کاوازاکی، بی‌ام‌و، تریومف و دوکاتی هستند. اکثر آن‌ها در مناطق مرکزی و شرقی واقع شده‌اند. زیرا، آن‌ها خوشه‌های سازنده و همچنین نزدیک به بندر دریایی برای صادرات آن (سی‌بی‌یو) هستند.

برای مطالعه بیشتر درباره صنعت موتورسیکلت تایلند اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا