مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سید عبدالله ارجائی: موتورسیکلت برقی یک تیر با سه نشان است

سید عبدالله ارجائی در برنامه تلویزیونی اشاره گفت: موتورسیکلت برقی یک تیر با سه نشان است، یک بحث نوسازی است، دو هدف پنهان دیگر وجود دارد، موتور برقی آلودگی صوتی کمتری دارد و خطر جراحت ناشی از تصادف با توجه به سقف سرعت آن کمتر است، طبق آمار ۴۰درصد تصادفات جرحی متعلق به موتورسیکلت‌ها است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت: غلظت آلاینده‌های هوا تداوم داشته و در مقایسه با کشور وضعیت مشهد بدتر بوده چون ما باران نداشتیم.

وی افزود:  در ۲۸۰ روز گذشته از سال تنها یک ماه هوای پاک داشتیم که البته نسبت به سال گذشته بهتر است. ۶ ماه هوا قابل قبول و دو ماه ناسالم بوده است.  پدیده وارونگی هوا در مشهد بیشتر است، سیاهه منتشر شده حاکی از آن است که منابع آلودگی دو دسته است، یک دسته متحرک با ۶۵ درصد عاملیت و دوم ثابت است.

ارجائی اضافه کرد: منابع ثابت شامل دو نیروگاه مشهد صنایع، پمپ بنزین و اماکن مسکونی و تجاری می شود.  در منابع متحرک سهم اصلی مربوط به خودرو شخصی است با ۳۳ درصد و سپس ۱۳ درصد کامیون ها، وانت بارها حدود ۶ درصد و موتور سیکلت‌ها حدود ۵درصد و سپس اتوبوس ها هستند.

وی افزود: در شهرداری ۱۷۰۰ اتوبوس با میانگین عمر ۱۰ سال داریم. استاندارد اتوبوس افزایش یافته و سن ناوگان کاهش یافته است و در طول این دوره ۱۸۴ اتوبوس به مشهد اضافه شده که سن ناوگان را کاهش داده است. ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در شهر وجود دارد که نسبت به اتوبوس ها بیشتر است.

شهردار مشهد مقدس گفت: اولین دغدغه ما برای آلودگی، برق کثیف بود زیرا نیروگاه‌ها به علت کمبود گاز از مازوت استفاده می‌کنند. اما در حوزه خودرو شخصی، استفاده از خودرو تک سرنشین زیاد است و یک راهکار حمل و نقل عمومی است.

وی با اشاره به سهم ۵ درصدی موتور سیکلت ها از آلودگی هوا، گفت: موتورسیکلت برقی یک تیر با سه نشان است، یک بحث نوسازی است، دو هدف پنهان دیگر وجود دارد، موتور برقی آلودگی صوتی کمتری دارد و خطر جراحت ناشی از تصادف با توجه به سقف سرعت آن کمتر است، طبق آمار ۴۰درصد تصادفات جرحی متعلق به موتورسیکلت‌ها است.

ارجائی گفت: فرایندی را با تولید کننده و وارد کننده و بانک عامل بررسی کردیم. بانک عامل تسهیلات میدهد با نرخ سود مناسب و همشهریان میتوانند استفاده کنند تا آلودگی صوتی و هوا و تصادف منجر به فوت کاهش یابد.

وی درباره ساماندهی فضای سبز در محل پادگان سابق گفت:  ساماندهی پادگان طبق توافق پیش میرود معابر شرقی و غربی باز شده است. در ۲۵ هکتار پارک سمت شمال پادگان نیز دیروز وسایل بازی اماده نصب بود، مبلمان و روشنایی کامل شده و تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.امیدواریم شمال و جنوب با پلی زیبا به هم وصل شود.

شهردار مشهد مقدس گفت: خط قطار شهری به آرامگاه فردوسی تا افق ده ساله میسر نیست.

وی درباره ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد خاطرنشان کرد: هر اتوبوس وارد می شود ۱۰ روز اول رایگان است و اتوبوس‌ها را به خطوط پر مسافر وارد می‌کنیم تا به تعداد بیشتری سرویس‌دهی شود، و اگر تقسیم بندی باشد شیب به سمت حاشیه شهر است.

سید عبدالله ارجائی درباره شرایط ثبت نام موتورسیکلت های برقی گفت:  هیچ‌محدودیتی برای ثبت نام افراد در دریافت موتور برقی وجود ندارد فقط باید گواهی نامه داشته باشند. سایت شهرداری مشهد قسمت سازمان بار (http://ftm.mashhad.ir/) مدل ها قرار گرفته با قیمت و می‌توان از همانجا ثبت نام کرد. پس از آن به بانک معرفی میشوند که غیر حضوری می‌توانند افتتاح حساب کنند، سپس وام به حساب شرکت تولید کننده واریز و  موتور دریافت می‌شود.

وی افزود: شهردار تهران نیز متقاضی اجرای این طرح در تهران شده که اعلام آمادگی کردیم، مشهد در این زمینه پیشرو است.

ارجائی همه مردم را در برابر آلودگی هوا مسئول دانست و گفت: شهر خانه بزرگ همه ماست اگر مسایل اساسی را رعایت نکنیم همه ضربه میخوریم، نباید بگذاریم شهر آلوده شود، آلودگی فقط زباله نیست، هوای شهر هم وقتی آلوده است همه با هم برای پاک شدنش باید تلاش کنیم.

وی افزود:  شهرداری باید سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهد در سفر رییس جمهور مصوبه ۶هزار میلیارد تومانی برای فاز یک خط۳ مترو گرفتیم، در آينده نزدیک خبر خوبی درباره ون‌ها نیز به اطلاع مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شهرآرانیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا