مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

واگذاری ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در مشهد

شهردار مشهد از آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مناسبت روز ملی “حمل‌ونقل و رانندگان” خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شهرآرانیوز، «سید عبدالله ارجائی» شهردار مشهد در مراسم گرامی‌داشت روز حمل و نقل درباره اهمیت استفاده از موتور برقی گفت: براساس سیاهه انتشار آلایندگی هوا بخش مهمی از آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع هوای پاک و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده تفاهم‌نامه تولید ۱۰۰هزار موتورسیکلت طی ۳.۵ سال آینده را با تولیدکنندگان به امضاء رسانده‌ایم که از امروز واگذاری موتورسیکلت‌های برقی آغاز شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در همین راستا شهرداری مشهد با حمایت شورای اسلامی شهر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه در بانک عامل برای خرید موتور برقی در نظر گرفته است که عموم مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سید عبدالله ارجائی اظهار کرد: بعضی‌ها توانایی خرید وسیله شخصی ندارند یا امکان استفاده از آن را ندارند و برای حفظ شهر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. توسعه حمل و نقل یکی ار راه‌های کنترل مشکلات کلان شهرها است.

شهردار مشهد گفت: گاهی بخاطر اقتضائات گرفتار کار نمایشی می‌شویم. اگر روز ساخت دوربرگردان غیرهمسطح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و ساخت یک کیلومتر راه ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه  دارد، مدیریت شهری به جای یک کیلومتر مترو می‌تواند ۱۵ پل در روی زمین بسازد، کدام موفق‌تر است؟

ارجائی ادامه داد: اگر مترو ساخته نمی‌شد، روزانه از ۱۰۰ هزار سفر پاک محروم می‌شدیم.

او تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم بهتر مسائل را توسعه بدهیم باید از کار زیربنایی دست برداریم و متوسل کارهای نمایشی شویم این چه سیاستی است؟ درخواست دارم  برای این کار درمانی پیدا شود.

شهردار مشهد افزود: هرچند ممکن است در دوره شما خط مترو به بهره‌برداری برسد، اما آیندگان ادامه می‌دهند. مسیر صحیح همین است و مسایل اساسی را مدنظر قرار دهید و متوجه این باشید که خدا هست و ما را می‌بیند. 

بدون حمایت دولت توسعه حمل و نقل ریلی ممکن نیست

ارجائی خاطرنشان کرد: کشور نیاز دارد در کلانشهرها که اکثر جمعیت در آن محدوده است، حمل و نقل ریلی را توسعه دهد تقاضا دارم این تصمیم  اضافه شدن 5 هزار اتوبوس به کلان شهرها را ادامه دهند و امیدواریم این امر محقق شود.

او تاکید کرد: خواستار این هستم که در بودجه جدید رقم خوبی برای حمل و نقل گذاشته شود. کار خوب آقای زاکانی برای تامین واگن می‌تواند در کلان شهرها دیگر ادامه داشته باشد. بدون حمایت دولت توسعه حمل و نقل ریلی ممکن نیست

همه باید کمک کنیم تا قانون هوای پاک اجرا شود 

شهردار مشهد با بیان اینکه بیشترین آلودگی  هوا مربوط حمل و نقل متحرک است، اما شهر مشهد بیشترین آلودگی سوخت مازوت را دارد گفت: ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در مشهد وجود دارد که این تعداد موتورسیکلت دو مشکل  ایجاد کرده که شامل  آلودگی هوا و  آلودگی صوتی است.

او تاکید کرد: امیدواریم با این طرح دو هدف محقق شود، ابتدا کاهش آلودگی هوا و دوم کاهش آلودگی صوتی است . امروز ۴۰ درصد فوتی‌ها ناشی از تصادفات مربوط به موتور سیکلت‌ها است و امیدواریم با این موتورهای برقی این موضوع را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شهرآرانیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا