مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رشد تولید تایر موتورسیکلت و دوچرخه تا پایان آبان‌ماه 1401

شرکت‌ها و کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه بیش از ۱۶ میلیون و ۲۷۹ هزار حلقه انواع تایر خودروهای سواری، وانتی، اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی تولید کردند. این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، این میزان تولید مشتمل بر ۱۷۲ هزار و ۶۵۳ تن تایر است که از این نظر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱۹ تن افزایش داشته است.

در هشت ماهه امسال ۱۰۷ هزار و ۶۲۵ تن انواع تایر بایاس و رادیال سواری در کشور تولید شد که رشد هشت درصدی نشان می‌دهد. تایرسواری ۶۲.۳ درصد کل تولیدات تایرسازان را به خود اختصاص داده است.

در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

در این مدت تولید تایر وانتی با افت ۱۰ درصدی به ۱۶ هزار و ۴۹۸ تن رسید.

همچنین تا پایان آبان‌ماه ۳۳ هزار و ۴۲۴ تن تایر باری اتوبوسی (افت ۱۰ درصدی)، ۱۲ هزار و ۳۶۵ تن تایر ماشین‌آلات کشاورزی (کاهش ۱۲ درصدی) و ۲ هزار و ۷۴۱ تن تایر ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی (افت ۱۶ درصدی) در کشور تولید شد.

بر اساس این گزارش، در کنار تولید تایر انواع خودرو، برخی کارخانجات به تولید تایر دوچرخه، موتورسیکلت و تیوب می‌پردازند. تولید محصولات یاد شده در هشت ماهه امسال مشتمل بر ۱۲ هزار و ۱۳۲ تن تایر دوچرخه و موتور (رشد ۲ درصدی) و ۶ هزار و ۱۴۰ تن تیوب (افت هفت درصدی) بود.

تا پایان آبان‌ماه همچنین ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۱۶ حلقه فلپ (روبان لاستیکی دور چرخ)، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن چهار هزار و ۴۱۸ تن توسط کارخانجات داخلی تولید شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا