مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طراحی و تولید دوچرخه الکتریکی در دانشگاه صنعتی شاهرود

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و مدیر واحد دینا تکنیک مستقر در مرکز رشد و فناوری‌های نوین این دانشگاه صنعتی شاهرود از طراحی و تولید قوای محرکه دوچرخه برقی با مشارکت مبتکران دانشگاه شاهرود و شرکت دینا تکنیک خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر وحید حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت دیناتکنیک در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، محصول جدیدی تحت عنوان دوچرخه برقی به بازار ارائه می‌دهد.

مدیر واحد دینا تکنیک مستقر در مرکز رشد و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، با اشاره به تولید دستاوردی جدید در این شرکت با عنوان «دوچرخه برقی با درایو میانی» افزود: ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه می‌تواند به تحول در این بخش کمک کند.

 عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک صنعتی شاهرود با اشاره به آینده خوبی که درتولید دوچرخه برقی وجود دارد بیان کرد: ما در این شرکت با همکاری دکتر ناصرالدین سپهری و دکتر هادی پروز از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و جمعی ازدانشجویان علاقه‌مند به این رشته حدود یک سال و نیم پیش با توجه به نیاز دنیا در این زمینه ساخت دوچرخه برقی را شروع کردیم.

دکتر حسینی به مراحل مختلف فرایند تولید این محصول اشاره و اضافه کرد: مراحل نیازسنجی بازار، الگوبرداری از نمونه‌های پیشرو در دنیا و همچنین طراحی محصول داخلی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه فرایندهای تولید در چند حوزه تولید موتور الکتریکی، تولید مجموعه گیربکس، مجموعه باتری، سیستم کنترل دوچرخه و نرم افزار تخصصی پیگیری می‌شود گفت: در حال حاضر فرایند تولید موتور الکتریکی و مجموعه باتری همراه با سامانه هوشمند شارژ (BMS) به اتمام رسیده است و فرایندهای تولید سیستم کنترل دوچرخه برقی و نرم افزارهای مرتبط بر اساس شرایط کارکرد و اقلیم کشور در حال توسعه است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برنامه های این شرکت برای تولید انبوه این محصول جدید پیش‌بینی کرد: با همکاری دانشجویان و همکاران مستقر در این شرکت تا ۳ تا ۴ ماه آینده محصول نهایی درقالب مدل‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا