مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ناصر امانی: یک بار برای همیشه بگوییم که در زمینه آلودگی هوا قصور داشتیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که شهرداری به وظایف خود در مورد حل مشکل آلودگی هوا عمل کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته، روز جهانی دستفروشان بود که این روز را به دستفروشان تبریک می‌گویم، گفت: با خبر شدیم که دولت برنامه‌ای برای قانونی کردن دستفروشی دارد و توصیه می‌شود اگر شهرداری نیز طرحی در این خصوص دارد حتما با برنامه دولت هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه از روز شنبه آلودگی هوا که مهمان ناخوانده است وارد تهران شده، تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب و هوا پیش بینی می‌شود که تا آخر سال روزهای آلاینده زیادی داشته باشیم که این مسئله همزمان با گزارش ناسا در مورد انتشار گاز متان در جنوب تهران شده است.

امانی افزود: جالب است بدانید که صبح امروز جمالی نژاد معاون وزیر کشور مصاحبه‌ای داشت که اعلام کرده که بودجه سال گذشته مقابله با آلودگی هوا ۹۰ میلیون تومان بوده است که خبرنگار تعجب می‌کند وآقای جمالی نژاد مجددا تکرار می‌کند که بودجه برای کل کشور ۹۰ میلیون تومان بوده است و این در حالیست که شهردار تهران بارها اعلام کرده که مسئولیت آلودگی هوا در تهران از سوی دولت به وی محول شده است و من بارها اعلام کردم که مسئولیت بدون اعتبار و اختیار راه به جایی نمی‌برد و شهرداری اگر به مسئولیت‌های ذاتی خود در مورد آلودگی هوا عمل کند باید خدا را شکر کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های دولت در مقابل حل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو است و لطفا مسئولان در مورد راه اندازی تراموا صحبت نکنند؛ چرا که مردم به ما می‌خندند. ۲۰۰ کیلومتر خط مترو داریم؛ اما به اندازه کافی ایستگاه و قطار نداریم و چگونه صحبت از تراموا می‌شود؟

امانی افزود: در آستانه تدوین بودجه سال آینده دولت و شهرداری و بررسی سندهای توسعه‌ای دولت و شهرداری هستیم و من خطاب به خودم می‌گویم که یک بار برای همیشه با مردم صادقانه برخورد کنیم و بگوییم که در زمینه آلودگی هوا قصور و کوتاهی داشتیم؛ چرا که آلودگی هوا یا از کارکرد غلط و یا از ترک فعل مدیران نشأت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر ما موتور سیکلتی داریم که ۱۲ برابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کند مقصر ما هستیم. در حالیکه قرار بود موتورسیکلت‌های اینگونه پلاک نشوند یا اگر آلودگی هوا داریم مقصر ما هستیم نه مردم. چرا که قرار بود به ازای هر خودروی جدید،‌ چهار خودروی فرسوده از رده خارج شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم که کاری انجام نشود آن را به چند سازمان بسپاریم، گفت: باید آلودگی هوا به یک سازمان سپرده شود و برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای حل این مشکل داشته باشند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. انتهای اتوبان آزادگان و ابتدای جاده ساوه پر از کارگاه های بازیافت هست این کارگاهها شب ها فعالیت می کنند تا دپد حاصل از سوختن مواد بازیافتی در تاریکی شب دیده نشود مسئولین محیط زیست و شهرداری ها به این مناطق در شب سر بزنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا