مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تشکری هاشمی: ‌قانون‌شکنی در موتورسیکلت‌ها بسیار نگران‌کننده است

‌قانون‌شکنی در موتورسیکلت‌ها بسیار نگران‌کننده است/ به‌جای خودروساز از صاحب خودروی فرسوده حمایت شود/ تسهیلاتی برای از رده‌ خارج کردن خودروهای فرسوده در مصوبه مجلس پیش‌بینی شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از پانا، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران بر لزوم حمایت از صاحبان خودروهای فرسوده برای اسقاط خودروهای‌شان تاکید کرد.

سید‌جعفر تشکری هاشمی درباره ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر به دو موضوع آلایندگی و بی‌نظمی‌های ترافیکی که موتورسیکلت‌ها در شهر ایجاد می‌کنند اشاره کرد و گفت:‌ «موتورسیکلت‌هایی که در تهران تردد می‌کنند به لحاظ حجم آلاینده‌ها یکی از آلوده‌ترین وسایل نقلیه هستند. همچنین به لحاظ تحرک زیادی که در محدوده مرکزی شهر دارند، نقش و سهم‌شان به مراتب بیشتر از سایر وسایل نقلیه است. آنچه که مسلم است این است که موتورسیکلت‌ها فقط آلودگی ندارند بلکه در کنار آلودگی هوا و صدایی که ایجاد می‌کنند، رفتارهای ناهنجار رانندگی در شهر هم دارند و قانون‌شکنی در موضوع موتورسیکلت بحثی است که به نظر می‌رسد بسیار نگران‌کننده است.»مادامی که خودروی فرسوده از چرخه تردد شهری خارج نشود، تغییری در وضعیت آلودگی هوای پایتخت ایجاد نمی‌شود  

ضرورت نظم‌بخشی به موتورسیکلت‌ها از سوی پلیس

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود: «انتظار این است که فارغ از اینکه موتور بنزینی است یا برقی، باید در بحث نظم‌بخشی مجموعه اقداماتی با محوریت پلیس انجام شود اما درمورد آلودگی هوا و صدا، تنها راهکار، موتورسیکلت‌های برقی هستند. به همین دلیل در بودجه سال 1401 این موضوع را پیش‌بینی کرده و مهم‌تر از آن اکنون سرمایه‌گذاران برای این حوزه اعلام آمادگی کرده، خودشان هم اعلام کرده‌اند که می‌توانند تسهیلات وام بیاورند، موتورسیکلت تهیه و واگذار کنند و تسهیلاتی که از شهرداری می‌خواهند ایجاد ایستگاه شارژ سریع موتورسیکلت‌ها یا خدمات دیگری است که طبیعتاً در حوزه تصمیم‌گیری و اجرا انجام می‌شود و باید مدیریت شهری راجع به این موضوعات تصمیم‌گیری کند.»

موانع خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد

این عضو شورای شهر تهران درخصوص موانع خروج خودروهای فرسوده نیز توضیح داد:‌ «مادامی که خودروی فرسوده از چرخه تردد شهری خارج نشود، تغییری در وضعیت آلودگی هوای پایتخت ایجاد نمی‌شود. اگر بهترین خودروها هم تولید شود اما وقتی در کنار خودروهایی با استاندارد یورو 5 و یورو 6 خودرویی تردد کند که به اندازه 100 ماشین یورو 6 تولید آلودگی می‌کند، تولید آن ماشین جدید کمکی به کاهش آلودگی هوا نخواهد کرد. لذا باید خودروی فرسوده را اسقاط کنیم.»

وی ادامه داد:‌ «متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل قیمت سرسام‌آور خودرو و اینکه حتی یک خودروی اسقاطی هم چند 10 میلیون تومان قیمت دارد و اگر همین خودرو سنگین باشد چند 100 میلیون تومان قیمت دارد، کسی داوطلب اسقاط نبود. امیدوار هستم مجلس در طرحی که اکنون مطرح است به‌جای پاک کردن صورت مساله و گفتن اینکه خودروسازها مبلغی در عوض اسقاط خودرو بریزند و بعد خودروهای اسقاطی همچنان بتوانند در سطح شهر حرکت کنند، تمهیدات و منابعی را بگذارند که به هر قیمت که شده خودروی فرسوده را اسقاط کنند.»

تسهیلاتی برای از رده‌ خارج کردن خودروهای فرسوده در مصویه پیش‌بینی شود

تشکری هاشمی تصریح کرد: «خودروساز یا خودرو تولید می‌کند یا وارد. برای این موضوع نیاز به حمایت ندارد و خودورهای‌ش را چندین برابر قیمت واقعی جهانی به مردم واگذار می‌کند؛ آنچه نیاز به حمایت دارد صاحب خودروی فرسوده‌ای است که تمام امرار معاش و زندگی‌ خود را با همان خودروی اسقاطی انجام می‌دهد. اگر امروز بگوییم «تو رانندگی نکن و نداشته باش، بدین معنی است که معیشت او را گرفته‌ایم و اگر هم بگوییم حرکت کن یعنی آلودگی را به حلق مردم بریز و مردم یک شهر را مریض کن و یک شهر را آلوده کن.» بنابراین راهش این است که در مصوبه مجلس تسهیلاتی برای از رده خارج کردن پیش‌بینی کنند به گونه‌ای که مالکان این خودروها داوطلب اسقاط هرچه سریع‌تر خودرو های خود باشند.»

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
پانا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا