مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انتقاد دبیر انجمن سازندگان لنت‌ترمز از درخواست‌ها برای واردات لنت موتورسیکلت

به‌تازگی تعدادی از تولیدکنندگان و مونتاژکاران موتورسیکلت‌ بحث واردات لنت‌ترمز این وسیله‌نقلیه را مطرح کرده‌اند. این درحالی است که بنا به‌گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور بسیاری از شرکت‌ها مازاد بر نیاز بازار برای موتورسیکلت‌ها لنت‌ترمز تولید می‌کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از دنیای خودرو، سودای واردات در هر بخشی می‌تواند به‌دلیل سود بالای آن شکل بگیرد. البته این شامل آن دسته از کالاها نمی‌شود که صرفا باید از طریق واردات تامین شود. هرچند در این هم شکی نیست که برای عدم‌نیاز به‌جنس وارداتی، تولید داخلی نیز باید قادر به‌پاس کردن استانداردها به‌لحاظ کیفی باشد. درغیر این صورت چاره‌ای جز واردات نخواهد بود؛ بلکه از این طریق رقابتی در بازار شکل بگیرد که سبب بالا رفتن کیفیت محصول داخلی شود.

درحوزه لنت‌ترمز نیز شرایط به‌همین شکل است. بر این اساس به‌تازگی تعدادی از تولیدکنندگان و مونتاژکاران موتورسیکلت‌ بحث واردات لنت‌ترمز این وسیله‌نقلیه را مطرح کرده‌اند. این درحالی است که بنا به‌گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور بسیاری از شرکت‌ها مازاد بر نیاز بازار برای موتورسیکلت‌ها لنت‌ترمز تولید می‌کنند.

درهمین زمینه مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ ایران به‌ «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «ما تولیدکنندگان بسیاری درسطح کشور داریم که لنت موتورسیکلت تولید می‌کنند و تولید این نوع لنت نیز کار پیچیده‌ای نیست. در این بخش می‌توان از شرکت‌هایی همچون جهان‌لنت، لنت‌پارس و ماشین‌لنت تهران نام برد.»

وی درخصوص این‌که آیا میزان تولید این شرکت‌ها پاسخگوی نیاز بازار است یا خیر؟ اظهار کرد: «تولید این نوع لنت‌ها مازاد بر نیاز داخل است و به‌همین دلیل شرکت‌ها در این بخش به‌دنبال بازارهای صادراتی برای محصولاتشان هستند. لازم به‌ذکر است درحال حاضر تولیدکنندگان لنت‌ترمز موتورسیکلت حتی با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند.»

مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ ایران درخصوص این‌که چرا تولیدکنندگان موتورسیکلت می‌خواهند لنت‌ترمز وارد کنند؟ تصریح کرد: «بحث بازرگانی در میان است. یعنی سود مناسبی در واردات لنت‌ترمز برای آن‌ها وجود دارد. این شرکت‌ها طی نامه‌ای مدعی شدند که به‌دلیل عدم‌تولید داخلی خواستار واردات هستیم. اما تولیدکنندگان اظهار کردند که ما درحال حاضر این لنت‌ها را تولید می‌کنیم.»

وی افزود: «وقتی موتورسیکلت را بــــه‌صورت سی‌کی‌دی وارد می‌کنند، توقع شرکت خارجی این است که قطــــــــعات موتورسیکلت نیز از طریق آن‌ها تامین شود.»

مسعود حسن‌پور در رابطه با کیفیت محصولات وارداتی در مقابل محصولات داخلی اظهار کرد: «همواره لنت وارداتی چینی درمقایسه با محصول داخلی اگر به‌لحاظ کیفی در یک سطح باشد، به‌لحاظ قیمت از لنت داخلی گران‌تر است. بنابراین لنت تولید داخل به‌مراتب از نمونه مشابه چینی آن ارزان‌تر خواهد بود.»

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا