مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در نمایشگاه ایکما امسال سوپر اسکوتر برقی جدیدی رونمایی خواهد شد

یک اسکوتر برقی موسوم به سنمنتی (Senmenti) که قادر است از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ظرف ۲.۸ ثانیه سرعت بگیرد، به زودی در شهر میلان ایتالیا رونمایی خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA امسال که در شهر میلان ایتالیا برگزار خواهد شد، دو “سوپر اسکوتر” مملو از جدیدترین فناوری‌ها که به دنبال ایجاد انقلاب در طراحی شاسی موتورسیکلت‌های معمولی است، به نمایش گذاشته خواهد شد.

شرکت سازنده این اسکوتر هوروین(Horwin) نام دارد. این شرکت یک شرکت سازنده موتورسیکلت الکتریکی است، کار طراحی خود را در اتریش انجام می‌دهد و ساخت محصولات خود را به چین برون‌سپاری می‌کند و امسال در نمایشگاه EICMA دو مفهوم جدید را معرفی خواهد کرد.

مدل “سنمنتی صفر” در چیزی که یک سوپر اسکوتر نامیده می‌شود، دارای آمار فوق العاده و عملکرد بالا با حدود ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در چرخ‌های عقب است.

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۲.۸ ثانیه

شرکت سازنده ادعا می‌کند که این وسیله نقلیه می‌تواند ظرف ۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این بدان معنی است که می‌تواند به طور موثر با سوپرموتور سوزوکی مدل GSX-R۱۰۰۰ تا رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رقابت کند.

گفتنی است که حداکثر سرعت سنمنتی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

این اسکوتر دارای اوج سرعت بسیار بالایی است و باتری ۱۶.۲ کیلووات ساعتی آن می‌تواند برد قابل توجه ۳۰۰ کیلومتری را در صورتی که با سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، به آن بدهد.

شرکت هوروین این دستگاه را به بیش از ۳۰ دوربین، حسگر و پردازنده‌های یادگیری عمیق مجهز کرده است تا خود را به عنوان یک نیروگاه فناوری معرفی کند.

نظارت بر فشار باد تایرها در لحظه، رادارهای موج میلی‌متری جلو و عقب برای هشدار برخورد و نقاط کور، کمک به حرکت در سربالایی، کنترل در سراشیبی و رانندگی خودکار از جمله امکاناتی هستند که در این اسکوتر موجود هستند.

حالت نگهبانی

برای ایمن نگه داشتن این اسکوتر برقی در صورت دزدیده شدن یا آسیب دیدن، دوربین‌ها و حسگرهای آن یک “حالت نگهبانی” را فعال می‌کنند.

این دوربین‌ها همچنین برای نظارت بر راننده و شرایط جاده در نظر گرفته شده‌اند تا اسکوتر بتواند رفتارهای راکب را یاد بگیرد و قدرت خروجی خود را بر اساس آن تنظیم کند.

هوش مصنوعی سعی می‌کند جالب‌ترین جنبه‌های وسیله نقلیه شما را به شکل متناسب با نیاز راننده تنظیم کند و حتی می‌تواند به ‌طور خودکار فیلم‌های سلفی و کلیپ‌های کوتاه را برای راننده بگیرد.

یک جا کلیدی، یک پیوند بلوتوث یا یک برنامه تلفن می‌تواند آن را بدون سوئیچ روشن کند. این اسکوتر دارای صندلی‌ها و میله‌های گرم‌کن، کنترل کشش، شوک‌های هوای قابل تنظیم در سه سطح، ترمز ABS و شیشه جلوی تمام اتوماتیک است و حتی دنده عقب دارد تا به آن کمک کند از فضاهای تنگ فرار کند.

همچنین مدل دوم موسوم به سنمنتی ایکس(Senmenti X) از معماری جدیدی استفاده می‌کند و به گونه‌ای ساخته شده است که با معیارهای عملکرد مدل صفر برابری کند.

البته به نظر می‌رسد که احتمال اینکه این وسیله نقلیه به جاده راه پیدا کند بسیار کم است. بنابراین ممکن است از آن در حد همین تماشا کردن لذت ببریم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا