مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار هادیانفر: حدود ۱۰ میلیون و پانصد هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری و فرسوده در کشور است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان از وجود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ خبر داد و اعلام کرد که طرح ترخیص خودروهای رسوبی با امکان قسط‌بندی جرائم ادامه دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی، گفت: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و شرایط و تسهیلات لازم  برای ترخیص خودروهای رسوبی فراهم است. پلیس نیز سعی می کند در سریعترین زمان ممکن این خودروها را ترخیص کند.

وی با بیان اینکه برابر آمارهای ما حدود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ها قرار دارد، ادامه داد : تمام کسانی که وسایل نقلیه آن ها در پارکینگ ها توقیف است و شرایط ترخیص را دارند می‌توانند از امکان قسط بندی و تقسیط جرایم استفاده کنند.

هادیانفر درباره نرخ ترخیص وسایل نقلیه از پارکینگ‌ها نیز گفت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام دادیم، نرخ ترخیص وسایل نقلیه با نرخ  سال ۱۳۹۴ که مصوب هیئت وزیران بود انجام خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا همکاران ما شرایط را به گونه‌ای پیش بینی کردند که مالکان خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها با کمترین زحمت و با بالاترین سرعت، نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند.

۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و باید اسقاط شوند، گفت:‌ ماده ۸ قانون هوای پاک برای بازنگری به سازمان محیط زیست رفته و الان بر اساس مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت از ماده ۱۰ و ماده ۶ استفاده می‌شود و در این حوزه تکالیفی بر عهده دستگاه ها گذاشته شده بود.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم و در دولت سیزدهم تکالیفی وجود داشته که برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان شخصی باید اتفاق می‌افتاد و همچنین اعطای تسهیلات چهار درصدی با بازپرداخت ۱۰ ساله و موضوعات مشابه که صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از اعمال قانون ۲۸ میلیون وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی خبرداد و گفت: پلیس در واقع از سال ۹۶ و در بخش ابزاری قانون مذکور، روزی ۵۲۵۰۰ تومان جریمه را برای خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال کرده که تا کنون حدود ۲۸ میلیون وسیله نقلیه جریمه ۵۲۵۰۰ تومانی شدند که از نظر ما شاید خیلی کاردرستی نباشد چرا که قانون باید کامل اجرا می‌شد.

وی ادامه داد : در حال حاضر ماده ۸ برای بازنگری رفته است چرا که جریمه ۵۲۵۰۰ تومانی به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود که ما براساس دستور فرمانده کل انتظامی برای کمک به مردم، از اجرای آن صرف نظر کردیم و به دولت اعلام کردیم که در این شرایط امکان این افزایش وجود ندارد.

هادیانفر با اشاره به لزوم فراهم سازی شرایط اسقاط وسایل نقلیه فرسوده گفت : حتماً باید دولت تسهیلات لازم را فراهم کند و همه موارد در ۲۲ دستگاهی که در قانون مذکور اشاره شده، به وظیفه خودشان عمل کنند و بعد از آن اگر کسی دنبال نوسازی ناوگان نرفت ما اعمال قانون کنیم.

۳ میلیون وسیله نقلیه در تهران باید توقیف شود!

وی با تاکید بر اینکه شرایط باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم قانون را اجرا کنیم، گفت: به عنوان مثال طبق گزارش مراکز معاینه فنی تهران، سه میلیون وسیله نقلیه در تهران مشمول معاینه فنی است و پلیس باید براساس ماده ۶ این‌ها را توقیف کند اما اینکه به چه شکلی و کجا توقیف کنیم ؟ این ها مسائلی هستند که دولت باید در موردشان صحبت کند.

 هادیانفر تصریح کرد: به نظرم باید در قانون مذکور بازنگری صورت بگیرد ولی آنچه که بر اساس سیستم ها انجام می دهیم و در بحث معاینه فنی به صورت مستمر اتفاق می افتد، این است که وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی توسط دوربین ها جریمه ۵۲۵۰۰ تومانی برایشان اعمال می شود که در قانون گذشته اشاره شده بود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به خارج نشدن خودروهای فرسوده از چرخه تردد در کشور اظهار کرد: امروز ما ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و در سال جاری تا کنون ۷۴۶ هزار خودرو نیز اضافه شده و انتظار می رود که این افزایش با توجه به مصوبه واردات و میزان تولیدات داخلی تا دو میلیون خودرو هم برسد.

انجام روزانه ۲۵ میلیون سفر در تهران

وی در ادامه از انجام ۲۵ میلیون سفر روزانه در پایتخت خبرداد و افزود : روزانه ۲۵ میلیون سفر در کلانشهر تهران انجام می شود که هشت برابر ظرفیت معابر است یعنی تقریبا به طور میانگین به ازای هر یک ونیم نفر ، یک خودرو وجود دارد پس طبیعی است که این موضوع ، مدیریت لازم را بطلبد.

هادیانفر اضافه کرد : از طرفی ما ورود شدید وسایل نقلیه داریم و از طرفی هم هیچ خروجی قابل توجهی وجود ندارد و به طور کلی هیچ اسقاطی انجام نمی شود و این در حالی است که در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد ، هفت سال است ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتماً باید موتور اسقاط در کشور روشن شود چرا که امروز تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است که ۸۰ درصد از این مقدار مربوط به خودروهای سنگین است و همچنین از ۱۲ میلیون و پانصد هزار موتورسیکلتی که در کشور تردد می کنند حدود ۱۰ میلیون و پانصد هزار دستگاه آن کاربراتوری و فرسوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ، اعمال جریمه به تنهایی پاسخگو نیست و حتماً باید تمام شرایط مدنظر قرار بگیرد خاطرنشان کرد : مسئله نگران کننده این است وقتی به فصل سرما می رسیم که پیش‌بینی می‌کنیم، آلودگی و ترافیک زیاد خواهد شد به ماده ۶ ، ماده ۸ و ماده ۱۰ توجه می کنیم ولی وقتی از این شرایط عبور می کنیم دوباره سکوت می کنیم که این چیز خوبی نیست و باید برنامه منظم و درازمدت اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا