محسن منصوری: موتورسیکلت‌های کاربراتوری با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین شوند

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال جاری از برنامه ریزی‌ها برای جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با موتورسیکلت‌های برقی خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، محسن منصوری در پایان جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران، گفت: از اواسط پاییز تا اواخر زمستان با تشدید پدیده آلودگی هوا و افزایش آلایندگی مواجه هستیم که البته پدیده‌های طبیعی همچون گرد و غبار نیز روی این موضوع تاثیرگذار است.

وی افزود: اخیرا موضوع آلودگی هوا در تهران بیشتر ناشی از ورود ریزگردها از غرب کشور است؛ اما بطور کلی مسئله آلودگی هوا در تهران ناشی از دو موضوع منابع آلاینده در زمستان همچون خودروها و موضوع پدیده‌های طبیعی همچون گرد و غبار است که در دیگر فصول سال نیز رخ می‌دهد.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی طرح کنترل و هدایت بخارات و خروجی‌های بنزین در پمپ‌های بنزین را ارائه کند

منصوری ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال بحث و گفت‌وگو شد. تکالیف دستگاه‌های مختلف در قانون به روشنی مشخص شده و برخی دستگاه‌ها نیز موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده‌اند، اما بطور مشخص در این جلسه تاکید شد که مجموعه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی طرح کنترل و هدایت بخارات و خروجی‌های بنزین در پمپ‌های بنزین را که موجب ایجاد بخشی از آلودگی هستند را در برنامه مشخص ارائه کند، البته این کار آغاز شده اما سرعت آن باید افزایش پیدا کند.

توزیع گاز در صنایع به گونه‌ای باشد که صنایع به مازوت سوزی روی نیاورند

استاندار تهران درباره موضوع گازرسانی در حوزه صنایع نیز گفت: باید توزیع گاز در صنایع به گونه‌ای باشد که صنایع به مازوت سوزی روی نیاورند. لذا در این حوزه باید تدبیری انجام شود تا موضوع کنترل شود و اگر استثنائا به هر دلیلی با اخذ مجوز مقرر شد صنایعی از این فرآیند استفاده کند باید تدبیر شود که بیشترین فاصله را با تهران داشته باشد.

باید هر شهری با توجه به شرایط خود شاخص‌های کنترلی معاینه فنی را تعیین کند

وی ادامه داد: در این جلسه موضوع معاینه فنی خودروها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تدبیری شود که بیشترین مراجعه را برای اخذ گواهی معاینه فنی داشته باشیم و احیانا شیطنت‌ها و دور زدن‌هایی اگر در این موضوع وجود دارد کنترل شود. بعضا برخی خودروها برای اخذ گواهی معاینه فنی به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند و این در شرایطی است که در این شهرستان‌ها حساسیت‌ها نسبت به این موضوع کمتر است. لذا باید هر شهری با توجه به شرایط خود شاخص‌های کنترلی را تعیین کند.

بارندگی کمتر، موجب تشدید آلایندگی‌ها می‌شود

منصوری تاکید کرد: ما سومین پاییز خشک را پیش رو داریم که بارندگی کمتر، موجب تشدید آلایندگی‌ها می‌شود. لذا دستگاه‌ها تکلیف سنگین‌تری بر عهده دارند. بی تردید تحقق قانون هوای پاک نیازمند منابع مالی گسترده است و از سوی دیگر زمانبر نیز خواهد بود؛ اما می‌توانیم تدابیری را اتخاذ کنیم که بخشی از اقدامات لازم برای تحقق این قانون اجرایی شود.

موتورسیکلت‌های کاربراتوری با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین شوند

وی ادامه داد: ۳۰ تا ۳۲ درصد آلایندگی مربوط به منابع ثابت همچون کارخانه‌ها و ۶۷ تا ۸۰ درصد آلودگی تهران سهم منابع متحرک همچون اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت است که در این میان موتورسیکلت‌ها سهم زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. چرا که اگر موتورسیکلتی استاندارد لازم را نداشته باشد چهار تا پنج برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می‌کند. در تهران به ازای هر نفر تقریبا یک خودرو داریم؛ لذا باید در این حوزه برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم. در برنامه‌ها تاکید شده که موتورسیکلت‌های کاربراتوری با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین شوند و امیدواریم در برنامه‌ای دو تا سه ساله این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا