مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل گروه توانگران صنعتی ونوس: نیاز خط ساحلی را به موتورسیکلت تأمین می‌کنیم

مدیر‌عامل یک شرکت صنعتی گفت: در راستای اهداف دانش‌بنیان و با برنامه‌ریزی و کار فنی و کارشناسی، سال آینده تولید دستگاه‌های واقعیت مجازی را آغاز می‌کنیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، حسام محمدزاده طبسی در بندرانزلی اظهار کرد که شرکت «گروه توانگران صنعتی ونوس» از سال ۱۳۹۹ با هدف تولید موتور‌سیکلت آغاز به فعالیت و نخستین محصول خود را شهریور ۱۴۰۱ تولید و به بازار عرضه کرد.

وی درباره میزان اشتغال‌زایی کارخانه عنوان کرد: این کارخانه با پنج نیروی کار فعالیت خود را آغاز کرد و در دو سال و نیم توانست نیروهای خود را به ۲۰ نفر برساند و براساس پیش‌بینی‌ها تا سال آینده با افزایش ظرفیت تولید، تعداد کارکنان به بیش از ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

مدیر‌عامل این شرکت صنعتی در منطقه آزاد انزلی، تولید انواع موتور‌سیکلت، چهار‌چرخ و دستگاه‌های واقعیت مجازی را از برنامه‌های آینده شرکت متبوع خود عنوان کرد. 

محمدزاده طبسی در پاسخ به این سؤال که در بخش ارتباط میان صنعت و دانشگاه چه فعالیت‌هایی داشته‌اید و آیا دانشگاه در این بخش نقش‌آفرین بوده و از توان علمی دانشگاه بهره برده‌اید یا خیر؟ مطرح کرد: به‌منظور بهره‌مندی از نیروهای متخصص مکاتباتی با دانشگاه داشته‌ایم و اکنون در تمام بخش‌های این شرکت نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه فارغ‌‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک هستم، ادامه داد: تمایل دارم برای رشد و ارتقای سطح شرکت از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنم و از پیشنهادات، کارآموزی و… در راستای تعامل و ارتباطِ هرچه بیشتر با دانشگاه استقبال می‌کنیم.

هدف شرکت خدمت به جوانان منطقه است

فعال حوزه صنعت با تأکید بر اینکه مسیر برای جوانان باز است، افزود: هدف شرکت خدمت به جوانان منطقه است، امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه، تعامل بیشتری با جوانان دانشگاهی داشته باشیم.

این کارآفرین برتر در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که شرکت شما کدام بخش از نیازهای کشور و منطقه را برطرف می‌‌کند، مطرح کرد: با توجه به خط ساحلی بندرانزلی و متراژ طولانی نوار ساحلی، طبیعت، جنگل، کوه و… و با توجه به نیاز طبیعت به انواع موتور‌سیکلت کراس، تولید موتور‌سیکلت با پلاک منطقه آزاد و با قیمت مناسب‌تر می‌تواند نیاز منطقه را برطرف کند و براساس مذاکراتی که انجام داده‌ایم، در آینده در زمینه تولید موتور‌سیکلت با پلاک منطقه فعالیت خواهیم کرد.

محمدزاده طبسی نقش نخبگان و بهره‌مندی از علم و دانش آنان در پیشبرد امور شرکت صنعتی متبوع خود را یادآور و متذکر شد: با توجه به مشغله کاری نخبگان تلاش می‌کنیم قراردادهایی به امضا رسانده و از دانش آنان در پروژه‌های مختلف استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم موضوع دانش‌بنیان را نیز با بهره‌گیری از حضور نخبگان داشته باشیم. 

وی درباره اینکه مواد اولیه محصولات مورد نیاز کارخانه وطنی هستند یا وارداتی؟ خاطرنشان کرد: بخش اعظم مواد اولیه شرکت، وارداتی است و برنامه‌مان این است تا از طریق بومی‌سازی و برون‌سپاری، تولید بخشی از قطعات را به شرکت‌های ایرانی واگذار کنیم؛ چراکه با این کار تعرفه گمرکی ما کاهش یافته و از سوی دیگر عده‌ای نیز مشغول به کار خواهند شد.

مدیر‌عامل این شرکت صنعتی گفت: در راستای دانش‌بنیانی شدن، سال آینده تولید دستگاه‌های واقعیت مجازی را آغاز خواهیم کرد که این کار نیازمند برنامه‌ریزی و کار فنی و کارشناسی است.

عمده مشکلات صنعت و تولید چیست؟

محمدزاده طبسی عمده مشکلات صنعت و تولید را بیان و تشریح کرد: متأسفانه مشکلات پیش‌روی تولید و صنعت فراوان است و موضوع بسیار آزار‌دهنده بروکراسی‌های زمان‌برِ اداری است و سازمان‌ها و ارگان‌ها در پیشبرد برنامه‌های تولید و صنعت با یکدیگر هماهنگ نیستند و نظام یکپارچه‌ای در بخش تولید و صنعت نداریم. 


وی تشریح کرد: به عنوان مثال مجوزی از یک سازمان دریافت می‌کنیم و سازمانی دیگر همان مجوز را نقض می‌کند. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها برای تولید‌کنندگان بسیار آزار‌دهنده است.

این فعال صنعتی در پاسخ به سؤال دیگر که انتظار صاحبان صنایع و تولید‌کنندگان از دولت‌مردان و مسئولان ذی‌ربط چیست؟ تبیین کرد: پنج سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها بر مقوله تولید تأکید دارند و سازمان‌ها و ارگان‌ها باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند و درخواست ما از مسئولان آن است که در راستای ارتقای تولید با تولید‌کنندگان همکاری بیشتری داشته باشند.

محمدزاده طبسی توضیح داد: در موضوع سیستم مالی و ارائه تسهیلات نیز حمایت‌های کمی از واحدهای صنعتی نوپا و تازه‌تأسیس صورت می‌گیرد و تسهیلات برای آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی‌ است که سال‌هاست فعال هستند و مشکل مالی ندارند. 


وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید همراه تولید‌کنند‌گان باشند، افزود: تقریباً هیچ بانکی در کشور نیست که به واحدهای نوپا و تازه‌تأسیس تسهیلات ویژه اعطا کند.

مدیر‌عامل شرکت گروه توانگران صنعتی ونوس منطقه آزاد انزلی درباره بهره‌گیری از توان مهندسی ایرانی گفت: در این شرکت طبق قانون استاندارد، مهندس کنترل کیفی فارغ‌‌التحصیل رشته مکانیک بوده و از تجربه کار فنی نیز برخوردار است.

محمدزاده طبسی عنوان کرد: در خط تولید و سیستم اداری شرکت هم نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم چینش افراد در بخش‌های مختلف این شرکت به‌گونه‌ای باشد که هر فرد متناسب با رشته تحصیلی خود در جای مناسب فعالیت کند. 

وی در پاسخ به این سؤال که نقش بخش خصوصی را در پیشرفت بنگاه‌های تولیدی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اعضای جامعه مانند زنجیر به هم متصل هستند و اگر فردی در جایگاه خود به وظایفش درست عمل کند، برنامه‌ها به خوبی پیش می‌روند.

این فعال صنعتی اضافه کرد: اکنون بخش زیادی از امور شرکت ونوس توسط بخش خصوصی در حال انجام است و اقداماتی که پیش از این توسط بخش دولتی انجام می‌شد به بخش خصوصی واگذار شده و این بخش وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

محمدزاده طبسی در پاسخ به سؤال دیگر که آیا درست است که دولت بنگاه‌های تولیدی را در راستای اشتغال‌زایی به کارآفرینان واگذار کند؟ متذکر شد: کارآفرین یعنی عاشق و کسانی که در این شرایطِ دشوارِ اقتصادی و به تعبیری اقیانوس قرمز، فعالیتی را راه‌اندازی کرده و در سال‌های ابتداییِ فعالیت خود دچار ضرر و زیان می‌شوند، افراد مقدس و محترمی هستند و باید بیش از پیش به آنان بها داده شده و اعتماد شود.

وی درباره وظایف کارآفرینان و مدیران صنعتی برای هزینه‌کرد صحیح نقدینگی و به‌کارگیری آن در راستای بهره‌وری بیان کرد: هزینه‌کرد صحیح نقدینگی به پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های مجموعه‌های تولیدی و صنعتی کمک قابل توجهی به بهره‌وری خواهد کرد.

فعال حوزه صنعت مطرح کرد: در این شرکت تلاش نیروی انسانی در این راستاست و کارکنان تا حد امکان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و موارد مربوطه را رعایت می‌کنند تا شرکت پابرجا مانده و به فعالیت خود ادامه دهد.

این کارآفرین برتر در پاسخ به این سؤال که مالکیت فکری تا چه اندازه در بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی نقش دارد، بیان کرد: کشور در زمینه حفظ مالکیت معنوی یا حق کپی‌رایت در حال پیشرفت بوده و سازمان امور مالکیت معنوی تشکیل شده و ثبت برند، کالاها و… انجام می‌شود.

محمدزاده طبسی افزود: این کار موجب خواهد شد تولید‌کننده و مخترع ایرانی با خیالی آسوده ابداعات و اختراعات خود را به ثبت برساند.

  • گفت‌و‌گو از حمیدرضا ساسانیان

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
آنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا