مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عذاب موتورسیکلت‌های گوش‌خراش

بررسی‌های پلیس راهور و مرکز کنترل کیفیت هوای شهر تهران از نقش 49درصدی موتورسیکلت‌ها در تولید آلودگی صوتی شهر تهران حکایت دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری، مسئله موتورسیکلت‌ها فقط به تردد بی‌قید و قاعده آنها و قانون‌گریزی و قانون‌شکنی راکبان این وسیله‌نقلیه 2چرخ محدود نمی‌شود؛ نداشتن، مخدوش کردن و استتار پلاک یا تردد بدون گواهینامه و کلاه ایمنی و… فقط بخشی از دردسرهای موتورسیکلت‌سواران برای شهر و شهروندان محسوب می‌شود. آلایندگی هوا و آلودگی صوتی هم روی دیگر سکه آنهاست؛ به‌ویژه در نیمه دوم سال که ترافیک پایتخت رو به افزایش می‌گذارد و پس از رخداد پدیده اینورژن (وارونگی دما) شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در شهر فراهم می‌شود.

این در حالی است که اطلاعات و آماری که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اختیار روزنامه همشهری گذاشته نشان می‌دهد، موتورسیکلت‌ها با نقش 49درصدی، سهم بزرگی در تولید آلودگی صوتی پایتخت دارند. تازه این آمار جدا از سهم 13درصدی آنها در ترافیک و 20درصدی‌شان در آلودگی هوای تهران است.  سیدمحمدمهدی میرزائی‌قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این رابطه می‌گوید: «واقعیت آن است که حدود نیمی از آلودگی صوتی و یک‌پنجم آلودگی هوای تهران به موتورسیکلت‌ها مربوط می‌شود. نقش موتورسیکلت‌ها در تولید آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک آنقدر پررنگ است که با نادیده گرفتن آنها در برنامه‌ریزی، کاهش معضلات ترافیکی و کنترل آلودگی‌ها امکانپذیر نیست.»

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار 

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا