مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ غلامرضا صدفی: ۸ هزار موتورسیکلت توقیفی بلاتکلیف قم اسقاط می‌شوند

رئیس پلیس راهوراستان قم با اشاره به اینکه انواع طرح های ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها اجرا شده است گفت:متاسفانه۸هزار موتورسیکلت توقیفی بلاتکلیف در پارکینگ‌ها وجوددارندکه مالکان آنهابرای ترخیص مراجعه نکردندو به زودی این موتورسیکلت‌ها برای اسقاط به مزایده گذاشته شده واز چرخه ترافیک خارج می‌شوند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم اظهار داشت: در راستای آموزش و کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران طرح موتور یار در استان قم در حال انجام است.
وی گفت:  در دو ماه گذشته بیش از ۱۷۰۰ موتورسیکلت متخلف را توقیف موقت کردیم در سنوات گذشته موتورسیکلت‌های متخلف توقیف و به پارکینگ هدایت می شدند و در یک پروسه نسبتا طولانی راکبان موتورسیکلت‌های خود را رفع توقیف می کردند و گاها هم اصلا برای ترخیص مراجعه نمی کردند.

صدفی ادامه داد:  اما در توقیف موقت، راکبان موتورسیکلت که تخلف می کنند در محدوده میدانی که ماموران پلیس راهور مستقر هستند متوقف می شوند و یک آموزش مختصر و مفید در راستای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی به آنها داده می شود و فیلم ها و تصاویری از تصادفات واقعی که موتور سواران با عدم رعایت قوانین به وجود آوردند برایشان به نمایش در می آید تا برایشان تلنگری باشد.

رئیس پلیس راهور استان قم افزود: در مرحله بعد از راکبان متخلف موتورسیکلت به عنوان موتوریار استفاده می شود که در این طرح راکبان موتور سیکلت کاور راهنمایی و رانندگی را به تن می کنند و یک تابلوی ایست نیز در اختیار آنها قرار داده می شود و مانند یک مامور راهنمایی و رانندگی از تخلف موتورسیکلت سواران جلوگیری و آنها را هدایت می کنند.

وی تصریح کرد: هدف پلیس راهور هرگز جریمه نبوده است خواست اول ما آسیب ندیدن جانی و مالی مردم است جان و سلامتی مردم خط قرمز ما است، ما نمی خواهیم خانواده ها داغدار عزیزانشان از جمله سرپرستان خانوار شوند زیرا آسیب دیدن و فون عزیز و سرپرست یک خانواده تبعات و آسیب های بلند مدتی برای خانواده و جامعه دارد.

صدفی خاطر نشان کرد: خوشبختانه از سال گذشته تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت سیر نزولی داشته است و در پنج ماه نخست سال جاری کاهش نسبی تصادفات منجر به فوت را داشتیم اما هدف ما این است همین تعداد نیز فوت راکبان موتورسیکلت را شاهد نباشیم در این زمینه از اهالی رسانه درخواست داریم در فضای رسانه ای و مجازی فرهنگ سازی داشته باشند و به پلیس راهور در این زمینه کمک کنند.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: نزدیک به سه سال که انواع طرح های ویژه را برای ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی اجرا می کنیم تا صاحبان آنها برای ترخیص موتورسیکلت‌ها مراجعه کنند، از جمله اینکه برای ترخیص گواهینامه و بیمه نامه حذف شده است، خلافی ها اقساطی کردیم ، هزینه پارکینگ را  بر اساس مصوبه اساس مصوبه هیئت دولت در سال ۹۵ محاسبه می کنیم، حتی فرمانده انتظامی استان از حق بنیاد تعاون ناجا هم می گذرد و اعلام می کند که هزینه پارکینگ دریافت نشود فقط مالکان موتورسیکلت‌های خود را ترخیص کنند.

وی بیان داشت: اما متاسفانه در این زمینه آنچه انتظار داشتیم انجام نشد و بارها از طریق رسانه ها و فضای مجازی و نصب بنر در سطح شهر فراخوان های مختلف برای ترخیص موتورسیکلت‌ها منتشر کردیم و در حال حاضر بیش از ۸ هزار موتورسیکلت توقیفی بلاتکلیف در پارکینگ های راهور توقیف هستند که سال هاست صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه نکردند.

صدفی عنوان داشت: با توجه به این موضوع آخرین تصمیمات گرفته شده برای تعیین تکلیف این موتورسیکلت‌ها این است که این تحویل مراکز اسقاط می شود و کلا از چرخه ترافیک خارج می شوند کارهای اولیه مزایده این موتورسیکلت‌های بلاتکلیف انجام شده و دستور مقام قضایی را نیز دریافت کردیم .

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شبکه اطلاع رسانی راه دانا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا