نژادیان: به دلیل غفلت بعضی از مسئولان کشور در طی چند سال گذشته صنعت موتورسیکلت کاملا رها شده است و انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بهعنوان مغز متفکر و متولی این صنعت هر کاری که به صلاح خود میداند انجام میدهد بهطوری که منافع ملی و مسئولیت اجتماعی در تصمیمات آنها هیچ جایگاهی نداشته است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: خوشبختانه این رسانه و ماهنامه صنعت موتورسیکلت تبدیل به یک مرجع معتبر برای مسئولان کشور شده است و خوشحال هستیم که میتوانیم حقایق را به گوش آحاد مردم، سازمانها و وزارتخانهها برسانیم و دقیقا تهدید این رسانه به همین دلیل بوده است. ازاینرو، بدون توجه به این سر و صداها و همچنین در ادامه مسیر خون پاک شهدای میهن و در راستای وظیفهی رسانهای خود، امروز به یک نکته مهم اشاره میکنم که بسیار برای امنیت کشور حیاتی است. به هر حال نمیشود که هر روز بابت امنیت کشور خون داده شود و یک عده زیر سایه این آرامش هر کاری که بخواهند انجام دهند.
مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت افزود: وقتی وضعیت اقتصادی قشر متوسط به پایین بحرانی شده است، مسئولان باید مراقب وضعیت معیشتی و امکانات اولیه مردم باشند که بحث حملونقل و رفتوآمد مردم یکی از این مسائل مهم است که اگر به آن توجه کافی و بهموقع نشود وضعیت کشور در سطح بحران قرار میگیرد.
نژادیان عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز یک لیتر بنزین در ایران، از یک بطری آب معدنی کوچک، ارزانتر است پس اول و آخر چه بخواهیم و چه نخواهیم دیر یا زود بنزین گران خواهد شد و با توجه به وضعیت حملونقل عمومی که بسیار فرسوده است، همچنین ظرفیت محدود مترو و گرانی خودرو در نتیجه اگر قرار باشد مسئولان حواسشان به قیمت و وضعیت صنعت موتورسیکلت ایران هم نباشد فاجعه بزرگی بهوجود خواهد آمد.
مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: هیچ کالایی در کشور به اندازه موتورسیکلت گران نشده است و بعضی از محصولات بین 15 تا 20 برابر شده است. ارزانترین موتورسیکلت که در سال 1396-1397 حدود 1 میلیون 500 تا 2 میلیون تومان بود، در حال حاضر در حدود 35 تا 40 میلیون تومان است.
وی افزود: کجای دنیا یک صنعت مهم که مستقیما در زندگی روزمره مردم تاثیر دارد و ممکن است وضعیت کشور را در سطح هشدار قرار دهد و شرایط را امنیتی کند رها میشود؟ مخصوصا بحث محیط زیست آن که کاملا رها شده است.
مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: اجرای استاندارد یورو 5 تا پایان سال 1402 به تعویق افتاده است. هرچند تولیدکنندگان چین این قدرت را دارند که در کوتاهترین مدت تغییرات لازم را انجام دهند و باید عرض کنم که با توجه به اطلاع حدود 3 ساله آنها از اجبار یورو 5 در ایران در حال حاضر چین کاملا آمادگی تولید محصولات یورو 5 و عرضه آن بهطور انبوه را دارند. البته مسئولان باید ببینند موتورسیکلت طرح هوندا (سیجی125و…) که تکنولوژی آن برای 50 سال پیش است چگونه هنوز یورو 4 را پاس میکند! البته ایراداتی به قانون هوای پاک وارد است که بارها بیان کردهام ولی واقعیت این است که چین هر تصمیمی بگیرد سریعا انجام میدهد.
نژادیان در نهایت از مونتاژکنندگان موتورسیکلت خواست تا مراقب نسخههایی که انجمن برای آنها میپیچد باشند تا مدیون مردم نشوند.
- اعتراض «محمدعلی نژادیان» به سخنان رئیس «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران»
- محمدعلی نژادیان: صنعت موتورسیکلت و خودروی ایران به تغییرات و روند فناوریهای نوین توجه کافی ندارد
- در حوزه موتورسیکلت، ما صنعت نداریم بلکه فقط یک تعداد کارخانه داریم
- محمدخادم منصوری از گرانی بیسابقه موتورسیکلت در ایران خبر داد/ باید یک ارگانی گزارشهای اتحادیه را تخصصی بررسی و با گران فروشی برخورد کند
- مصطفی صفرخانی: به دلیل عدم نظارت متاسفانه اجناس از کیفت مناسبی برخوردار نیستند
- صنعت موتورسیکلت در آینه رسانهها؛ اشتباه انجمن در خصوص پاسخ ندادن به خبر منتشر شده در روزنامه فرهیختگان
- محمدعلی نژادیان: مونتاژکنندگان و واردکنندگان مراقب قیمتگذاریها و نحوه فروش خود باشند/ اگر امنیت اقتصادی از بین برود همه ضرر میکنند
- نقد علمی از «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» با هدف بهبود عملکرد آن
- در نبود نظارت دقیق دستگاه ها، موتورسیکلت های چینی را به جای اروپایی و ژاپنی به مردم فروختند
- در سومین سالگرد تاسیس «موتورسیکلت نیوز» مدیرمسئول این رسانه توسط مالک شرکت معروف تهدید شد
پایان پیام/