مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران راه‌های روستایی بخش سلفچگان

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای قم از اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت راه‌های روستایی بخش سلفچگان خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم علیرضا اسدی گفت: طرح‌هایی که به منظور ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت درسطح راه‌های روستایی به مرحله اجرا در می‌آید دردوقالب فرهنگی-فیزیکی و اهدا ملزومات ایمنی استفاده ازموتور سیکلت تعریف شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای قم گفت: از مهمترین طرح‌هایی که در جهت کاهش حوادث مرتبط با استفاده از موتورسیکلت اجرا می‌شود به برگزاری دوره‌های آموزشی درمحل اشاره کرد.

او گفت:با توجه به ضرورت آشنایی راکبین موتورسیکلت راه‌های روستایی با مقررات و آموزه‌های بهره مندی از این وسیله نقلیه، ضمن هماهنگی با بخشداری، شورای روستا، آموزش وپرورش و دهیاری‌ها، نسبت به تشکیل کلاس‌های آموزشی درمحل با حضور افسران آموزشی پلیس راه اقدام می‌شود.

به گفته اسدی طی این دوره آموزشی که درروستای جتداب بخش سلفچگان برگزارشد، یکصد تن از راکبان موتورسیکلت توسط عوامل آموزشی پلیس راه با استفاده از تصاویر و فیلم‌های آموزشی با قولنین و مقررات استفاده از موتورسیکلت، به خصوص درسطح راه‌های روستایی آشنا و نسبت به خطرات اهمال در توجه به عوامل ایمنی هشدار داده شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم می گوید: از آنجا که راکبان موتور سیکلت روستایی به دلیل نوع فعالیت در مسیر‌های دسترسی به باغات، مزارع کشاورزی، گله‌های دام و … درطول شب نیز تردد می‌نمایند ضروری است نسبت به آشکارسازی این وسیله نقلیه درطول شب اقدام شود.

اسدی توزیع و نصب شبرنگ‌های بازتابنده بر بدنه موتورسیکلت‌ها را درزمره اقدامات آشکار ساز این وسیله نقلیه دانست و گفت: دراین مرحله از اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت راه‌های روستایی بخش سلفچگان، افزون بر ۳۰۰ قطعه شبرنگ دربین مجموعه هدف توزیع شد.

او با یادآوری این مهم که براساس آمار متقن عمده حوادث منجر به فوت راکبین موتورسیکلت به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است،گفت: طی اجرای ده‌ها طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت راه‌های روستایی استان قم نسبت به توزیع رایگان هزاران دستگاه کلاه ایمنی اقدام شده است.

او در ادامه گفت: طی همین مرحله از اجرای طرح در روستای جنداب بخش سلفچگان افزون بر ۴۵ دستگاه کلاه ایمنی دربین راکبان موتورسیکلت به صورت رایگان توزیع شد که امید است نسبت به استفاده از آن جدی و ساعی باشند.

معاون حمل ونقل برونشهری استان قم در خاتمه از تمامی عوامل اجرایی این طرح شامل راهداری و حمل ونقل، پلیس راه، بخشداری، آموزش و پرورش، شورای روستا، دهیاری و… تشکر  کرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا