مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک شرکت دانش‌بنیان ایستگاه شارژ موتورهای برقی را طراحی خواهد کرد

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: در تولید موتورسیکلت برقی موفقیتی حاصل نشده و این کالا تنها ۷ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ضیاء مقدم گفت: تعداد محدودی شرکت، بدون پیشرفت، موتورسیکلت برقی تولید می‌کنند و اصرار به ادامه این کار دارند، اما قیمت بالای باتری، هزینه تولید این نوع از موتور سیکلت را افزایش می‌دهد.

او گفت: در کشور محدودیت‌هایی مانند نبود ایستگاه‌های شارژ برای وسایل نقلیه برقی وجود دارد. موتورسیکلت‌های برقی قدرت پیمایش طولانی ندارند و مجبور هستند ۴ تا ۵ ساعت وقت برای شارژ صرف کنند.

به گفته این فعال صنعت موتورسیکلت، باتری موتورسیکلت برقی که هزینه آن نصف بهای این نوع از وسیله نقلیه است، هر ۲ یا ۳ سال یکبار، باید تعویض شود که به همین دلیل، موتورسیکلت برقی فقط مورد استقبال اقشار خاصی قرار می‌گیرد.

تولید موتورسیکلت‌های برقی از از سال ۹۹ در کشور آغاز شده و آقای سید شهریار زینی، مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی و طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفته، قرار است یک شرکت دانش بنیان ایستگاه شارژ موتورهای برقی را طراحی کند.


بیشتر بخوانید:

رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی کشور در گروه مپنا

بررسی وضعیت ایستگاه‌های شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی ایالات متحده آمریکا

معرفی انواع ایستگاه‌های شارژ/ فیلم راهنمای استفاده از ایستگاه شارژ

پيشنهاد كرديم برای کاهش قیمت باطری در موتورسيكلت هاى برقی از ایستگاه های سوآپ استفاده کنیم

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا