مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ محسن مهرائی: راکبان موتورسیکلت و عابران در 70 درصد تصادفات منجر به فوت نقش دارند

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی 70 درصد از تصادفات منجر به فوت در معابر شهری را به مربوط به عابران پیاده و موترو سیکلت ها اعلام کرد و گفت : در تیرماه سال جاری 32 هزار موتورسیکلت توقیف شدند که از جمله اقدامات سختگیرانه پلیس در این رابطه به شمار می رود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محسن مهرائی روز شنبه درنخستین نشست خبری خود پس از انتصاب به خبرنگاران افزود: 47 درصد از تصادفات منجر به فوت در شهرها مربوط به عابران پیاده و 37 درصد مربوط به موتورسواران بوده است.

وی از پیشنهاد تعبیه محل های مخصوص برای عبور و مرور موتورسیکلت سواران در شهر تهران خبر داد و گفت: برای جلوگیری از تخلفات موتورسواران که بیشترین تخلفات شهری را تشکیل می دهند، پلیس راهنمایی و رانندگی به شورای عالی ترافیک کشور پیشنهاد داده تا خط ویژه در کلانشهرها برای تردد موتورسواران ایجاد شود.

مهرائی همچنین از رایزنی به منظورایمن سازی موتورسیکلت ها با کارخانه های سازنده خبر داد و تصریح کرد : اکنون افراد می توانند با ماهیانه یک هزار تومان صاحب موتورسیکلت شوند و به دلیل اینکه مالکیت این موتورسیکلت ها به نام کارخانه سازنده است در نتیجه پس از توقیف برای ترخیص اقدام نمی شود.

رییس پلیس ترافیک شهری راهورناجا ازامکان جریمه عابران پیاده با کارت ملی درقانون جدیداعلام کردوگفت: در کلانشهرها تصادفات عابران پیاده در بزرگراه ها و معابر شریانی و در شهرهای کوچک تصادف با عابر پیاده در حاشیه شهرها اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد :در چندین سال گذشته جریمه عابران پیاده ضمانت اجرایی نداشته است . مهرایی افزود: درتیرماه هفت هزار و 300 دستگاه خودرو نیز به دلیل تخلفات خودروشان با قفل چرخ متوقف شده و همچنین هزار و 650 گواهینامه متعلق به رانندگان متخلف پانچ وهزار نفر از رانندگان پرخطر به دادگاه معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: سطح بازدارندگی طرحهای برخورد با موتورسواران پایین است و برخی قوانین ضمانت اجرایی ندارندکه در نتیجه تصویب قانون اخذ جرایم که در مجلس است را می طلبد.

رییس پلیس ترافیک شهری راهورناجا گفت: در طرح تابستانی امسال و در کلانشهرها و شهرهای مسافرپذیردوهزار و 370 تیم گشت راهورو دوهزار و 140 گشت موتوری برای کنترل ترافیک و تخلفات مستقر شده اند. مهرآیی در ادامه افزود: 300 تیم نامحسوس نیز در کلانشهرها ترافیک و تخلفات را تحت نظر خواهند داشت.

وی با اشاره به کاهش یک هزار و 214 نفری تلفات در سال 87 نسبت به سال 83 در تصادفات درون شهرگفت: این در حالی بوده است که جمعیت کشور رشد داشته ودر نتیجه خودورها و گواهینامه ها نیزبه ترتیب 68 درصد و273 درصد افزایش داشته اند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا