درباره ویراژ موتورسیکلتها روی حقوق پیادهها

پیاده راه سلامت استاد شجریان در محل بلوار شهید چمران با سه و نیم کیلومتر طول یکی از بزرگترین پیادهراههای شیراز است که متاسفانه جولانگاه موتورسیکلتها شده است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم،کاهش فعالیت بدنی و عوارض آن از جمله مسائلی است که در سالهای اخیر متخصصان حوزه سلامت را به خود مشغول کرده است. یکی از جنبه های مورد توجه در این زمینه بررسی راهکارهای ارتقاء فعالیتهای سلامت محور در کمترین زمان و با حداقل هزینه ممکن حین زندگی روزمره است.
«پیاده راههای سلامت محور» مسیرهای جذاب شهری هستند که ضمن برقراری یک «اتصال فعال» میان مقاصد روزانه شهری، امکان فعالیت بدنی ورزش را به طور رایگان در فضاهای باز و عمومی برای مردم فراهم میآورند. توسعه این گونه فضاها در سالهای اخیر مورد توجه مدیریت شهری شیراز بوده است و تلاش شده که در نقاط مختلف شهر این پیادهراهها احداث شود.
این مسیرها علاوه بر جنبه کارکردی و زیست محیطی آن، به ارتقاء سلامت عمومی ساکنان شهر کمک قابل توجهی می کند که براساس یک بررسی علمی «ایمنی»، «همه شمولی» و «کیفیتهای بصری» بیشترین تأثیر را بر استقبال شهروندان از پیاده راههای سلامت محور شهری دارد.
پیاده راه سلامت استاد شجریان در محل بلوار شهید چمران در سه مرحله عمرانی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان با سه و نیم کیلومتر طول در مرداد ماه سال گذشته افتتاح شد و یکی از بزرگترین پروژهها در این زمینه بوده است اما باوجود استقبال شهروندان شیرازی از این پیاده راه مدتی است دست فروشان، اغذیه فروشان، موتورسیکلتها و خودروهای شخصی در این مکان حضور دارند و تردد میکنند که سبب گلایه مردم این منطقه شده است.
این موضوع تا جایی پیش رفته که دیگر مسیری به عنوان دوچرخهسواری مطرح نیست و تنها تردد موتورسیکلتها را شاهد هستیم، این امر علاوه بر استفاده نامناسب از این پروژه شهری برای مردم و کودکانی که در این مسیر تردد میکنند نیز خطرناک است و احتمال تصادف را افزایش میدهد.
در این راستا شهرداری شیراز واکنش نشان داد و نسبت به رفع این معضل با مشارکت واحد خدمات شهری شهرداری و نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرد. شهردار منطقه شش شهرداری شیراز امروز بعدازظهر در نشست خبری خود با خبرنگاران به فرصتها و تهدیدهای پیاده راه سلامت استاد شجریان اشاره کرد و اظهار داشت: تهدیدها در بخشهای مختلفی همچون ایمنی به جهت عبور موتور سیکلت و خودرو، فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، سگ گردانی، عملکردی به دلیل وجود باغات مجالس و عدم تعارض آنها با کارکرد این پیاده راه و حضور دست فروشان و حوزه امنیتی احصا شده است.
مسعود قادری ادامه داد: با جلسات برگزار شده با دستگاههای متولی این حوزه، راهکارهایی در جهت کاهش تهدیدات در این پیاده راه و استفاده مطلوب شهروندان از این فضا در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با توافق صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و شهرداری شیراز با مستقر شدن نیروهای انتظامی و حفاظتی شهرداری عبور و ورود هر گونه موتور سیکلت و خودرو به این پیاده راه ممنوع شد همچنین با حضور هرگونه دست فروشان و اغذیه فروشان در این محور از سوی دستگاههای متولی این حوزه برخورد لازم صورت میگیرد.
شهردار منطقه شش در ادامه این نشست به میزان بودجه عمرانی این منطقه اشاره و عنوان کرد: میزان بودجه عمرانی شهرداری منطقه شش 250 میلیارد تومان است اما به دلیل اینکه در شش ماهه اول سال تحقق بودجه به دلیل عدم استقبال مردم در دریافت مجوز کمی پایین است تا به امروز هنوز بخش زیادی از این میزان بودجه محقق نشده است.
قادری با بیان اینکه اقدامات اجرایی شهرداری منطقه شش در بیش از پنج سرفصل خلاصه میشود، گفت: این اقدامات شامل احداث پارکها، مسیر پیاده رو ، پیاده روها، لولهگذاری، احداث خیابان و ساختمانها است.
این مقام مسئول اظهار کرد: برای سال آینده 9 پروژه در دستور کار است که اجرای پل طبیعت حد فاصل باغ گلها و پیاده راه سلامت، احداث مجموعه فرهنگی جبل الدراک، احداث پارک خطی کوی قدس، تکمیل و بهسازی مسیر دوچرخه کوهستان از مهمترین پروژهها است.
پایان پیام/
اعصاب نذاشتن برامون با صدای اگزوزشون