مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهدی پیرهادی: پیگیر از رده خارج شدن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده باشید

 شهردار تهران امروز -یکشنبه ۱۴ فروردین- با حضور در صحن شورای شهر گزارشی از ششمین نشست مجمع عمومی شهرداران آسیایی، از استقبال بهار، قرارگاه اجتماعی و… ارائه کرد اما این گزارش با واکنش‌های متفاوت اعضای شورا روبرو شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه خود، میزبان علیرضا زاکانی شهرداری تهران بود تا گزارش خود را ارائه کند.

پس از ارائه گزارش شهردار تهران، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتقادی که ارائه می‌کنم نافی تلاش‌های مدیریت شهری نیست، گفت: گزارش‌های خوبی ارائه می‌شود اما اطلاع‌رسانی مناسبی از آن انجام نمی‌شود و مردم از این گزارش، اطلاع ندارند.

درخواست تسهیل حمل و نقل شهروندان در ماه رمضان

نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران خواستار تسهیل حمل و نقل شهروندان در ماه رمضان شد و اظهار داشت: تا پایان ماه رمضان به منظور توجه به احوال شهروندان طرح ترافیک از ساعت ۷/۳۰ آغاز شود و در نوبت عصر نزدیک یک فقره  خروج رایگان به شهروندان ارائه گردد.

پیگیر از رده خارج شدن خودروها و موتورهای فرسوده باشید

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه برنامه های استقبال از بهار  در مناطق جنوبی تهران کم بوده است، اظهار داشت: در تماسی که با معاون خدمات شهری داشتم مقرر شد در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان، مناطق جنوبی به صورت ویژه دیده شوند.

وی ادامه داد: برای مثال شهرداری تهران باید به بوستان ولایت در جنوب تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

پیرهادی بر ضرورت کاشت درختان مثمر در تهران تاکید کرد و گفت: در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع تاکید شده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در برخی از فضاهایی که امکان وجود دارد، به کاشت درختان مثمر توجه داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی کشورها درختان مثمر محصولات مناسبی می‌دهند و حتی ۱۰ برابر بازدهی بیشتری دارند، گفت: برخی از این گونه‌ها به کشور وارد شده و می‌توان از آنها بهره گرفت.

پیرهادی خواستار پیگیری از رده خارج شدن خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و آلاینده شد و خطاب به زاکانی گفت: با توجه به حضور شهردار تهران در هیئت دولت باید این موضوع از طریق دولت پیگیری شود.

وی تاکید کرد اگر به طور جدی به این موضوع ورود نکنیم در حوزه آلودگی هوا به بحران می رسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این باره هشدار می‌دهم که باید به موضوع خودروهای فرسوده ورود شود، گفت: وضعیت خودروسازی ایران نیز به گونه‌ای است که خودروهای هیبریدی تولید نمی‌شود و همچنان در تولید خودرو در دهه‌های گذشته مانده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر شهرداری تهران موضوع از رده خارج شدن خود را از دولت مطالبه نکند باید شاهد مرگ زودرس چند هزار نفر از شهروندان باشیم.

گزارش شهردار، در شأن شهرداری نبود

حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران از گزارش شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: می‌دانیم که دوستان در شهرداری تهران کار سختی را انجام می‌دهند و اداره شهر ۷۵۰ کیلومتری با ۱۳ میلیون جمعیت کار سختی است اما گزارش ارائه شده در شأن شهرداری تهران نبود زیرا در سال‌های گذشته در برای مثال در بوستان ولایت همایش ۱۵ هزار نفری برگزار می شد.

وی با اشاره به پخش کلیپی از فعالیت‌های شهرداری تهران در نوروز در صحن شورا شهر، گفت: این کلیپ در سطح اجرایی برنامه‌های یک منطقه بود.

کاشانی با بیان اینکه زاکانی در گزارش خود از تحقق ۹۳ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ سخن گفتند، گفت:  اینکه در شش ماه دوم سال عملکرد بهتری داشتیم شکی نیست اما ۷۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ محقق شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:  با شناختی که از شهردار تهران و همکاران وی در شهرداری داریم، موجب می‌شود توقع ما بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار میلیارد پایه کار ما در سال جاری است گفت: می دانیم که این تیم توانایی دارند و می توانند منابع مالی ایجاد کنند.

عضو شورای شهر تهران درباره گزارش شهردار تهران از معتادین متجاهر هم گفت: در گزارش شهردار تهران از تحت پوشش قرار دادن هفت هزار متجاهر سخن گفته شد اما این کار خارج از توان شهرداری تهران است.

وی گفت: شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۱ بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان برای وعده غذای هر معتاد در نظر گرفته است و این در حالی است که برای وعده غذای آتش نشانان که به عنوان شبه نظامی در شهرداری تهران فعالیت دارند، روزانه ۵۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: نباید در هزینه کردن بودجه ها از اصل قضیه غفلت کنیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا