مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ محمدرضا محمدی: ۴۴ درصد متوفیان حوادث ترافیکی اصفهان موتورسیکلت سوار بودند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: جانباختگان حوادث ترافیکی استان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰، ۲۹۷ نفر بودند که از این تعداد ۱۳۲ نفر معادل ۴۴ درصد موتور سیکلت سوار بودند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمدرضا محمدی، گفت: حوادث ترافیکی استان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

در سال گذشته اصفهان با ۱۶ نفر، نجف آباد با ۴ نفر و کاشان با سه نفر کاهش جانباختگان تصادف در بازه زمانی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.

او می‌گوید تصادفات جرحی سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۸۳ نفر گزارش شده است که شهرستان‌های تیران و کرون، بویین میاندشت، خمینی شهر، نطنز، فریدن، خورو بیابانک و دهاقان به ترتیب دارای بیشترین تصادف جرحی بودند.

سرهنگ محمدی همچنین از افزایش ۳۹ درصدی سفر‌های نوروزی در اصفهان خبر داد و گفت: تلفات جاده‌ای اصفهان ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

برای کاهش تصادفات ۲۹۰ دستگاه در قالب تیم خودرویی و موتوری برای رسیدگی به این موضوع به کار گیری شده است.

شهرستان‌های چادگان، اصفهان، نایین، سمیرم، فلاورجان، شاهین شهر و لنجان به ترتیب کمترین تصادف جرحی را در سال ۱۴۰۰ داشتند.

او کل جانباختگان ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ را ۲۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: ۹۲ نفر از جانباختگان نیز عابر پیاده بودند.
محل فوت جانباختگان حوادث ترافیکی بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی در یازده ماه گذشته ۷۲ درصد در حین انتقال و در مراکز درمانی و ۲۸ درصد در صحنه گزارش شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان معتقد است دلیل تصادفات منجر به فوت و جرحی عدم توجه به جلو و سپس تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی گزارش شده.

سرهنگ محمدی می‌گوید تعداد کل نقاط حادثه خیز استان در ابتدای سال ۱۶۱ نقطه بوده است که ۴۶ نقطه کامل رفع نقص و ۱۰۹ نقطه همچنان حادثه خیز مانده همچنین ۱۴۲ نقطه آشکار سازی و نصب تابلو علائم شده.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا