مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بلاتکلیفی بیش از ۱۴ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های گیلان

رییس پلیس راهور با اشاره به فراخوان‌های متعدد برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیف شده در پارکینگ های پلیس گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ خودرو و موتوسیکلت توقیف شده در پارکینگ‌های پلیس بلاتکلیف هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ امیر طالبی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: هم اینک ۲ هزار و ۳۴۴ دستگاه خودرو و ۱۲ هزار و ۴۶۶ موتور سیکلت بلا تکلیف در پاکینگ های استان هستند که با وجود مهیا کردن تمامی شرایط از جمله بخشودگی سهم پلیس در پارکینگ و تقسیط ۱۰ ماهه خلافی های این وسائط نقلیه هنوز صاحبان این وسائط نقلیه مراجعه نکرده اند.

وی اظهار داشت: ما بدون هیچگونه قید و بندی وسایل نقلیه شان را به آنها تحویل می‌دهیم.

فعالیت ۱۶۶ تیم خودرویی و موتوری در طرح نوروزی پلیس راهور گیلان

رییس پلیس راهور گیلان در ادامه با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده افزود: شعار امسال پلیس راهور ؛ پلیس هوشمند ، قانون‌مداری و نشاط بهاری است و در همین راستا پلیس تلاش می کند تا با استفاده از ظرفیت آی تی و ۸۸ تیم خودرویی، ۷۸ تیم موتوری و ۵۳۵ نفر در پلیس راهور این شعار را برای نوروز مردم محقق کند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با بیمه در طرح نوروزی ۱۴۰۱، حتی تصادف و خسارت های جزئی برای مسافران کروکی ترسیم می شود و تاکید شده تا بیمه ها به سرعت رسیدگی لازم را انجام دهند .

سرهنگ طالبی به گردشگر پذیر بودن ۱۷ شهرستان استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال از سه‌شنبه بعدظهر تا جمعه هر هفته شاهد حضور پررنگ خودروها با پلاک غیربومی در استان بودیم اما با این وجود طی چهار سال متوالی اخیر از ۹۷ تا ۱۴۰۰ شاهد کاهش تصادفات در استان هستیم.

وی یادآورشد: از سال ۹۲ تا ۹۷ روند تصادفات در استان افزایشی بوده است اما  از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ ؛ تعداد فوت شدگان از ۱۳۳ نفر به ۱۱۰ نفر کاهش یافت که در مجموع طی چهار سال متوالی اخیر، تصادفات درون شهری ۲۸ درصد، مجروحان ۴۴۵ نفر و فوت شدگان ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

رییس پلیس راهور گیلان عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی را از مهمترین عوامل تصادف در شهرهای استان عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد تصادف کنندگان مرد و ۱۰ درصد زن هستند

سرهنگ طالبی همچنین بیشترین کشته شدگان را مربوط به عابران پیاده و موتور سواران عنوان و بیان کرد: بیشتر عابران پیاده فوت شده بالای ۶۰ سال بوده اند؛ ضمن اینکه انزلی از  شهرستان های پر تصادف کشور و لنگرود از شهرستان های پر خطر کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به برخورد قاطع با رانندگان حادثه ساز اظهار داشت: رانندگان پر خطر علاوه بر اعمال قوانین معمول بین سه تا ۶ ماه از رانندگی محروم شده اند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا