مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بیش از ۴۰۰۰ موتورسیکلت در طرح انضباط بخشی موتورسواران توقیف شد/ مدارک لازم برای ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ساعتی بیش از چهار هزار موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران در پایتخت خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسوارن در پایتخت پرداخت و گفت:  این طرح از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه در بیش از ۱۰۰ نقطه از تهران به اجرا درآمده و  همکاران من در پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای اجرای این طرح روزانه بیش از هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف را متوقف و در محل های از پیش تعیین شده به صورت ساعتی توقیف کرده‌اند.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف به طور موقت توقیف شده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد چهار دستگاه موتورسیکلت نیز سرقتی بوده که کشف شده است.

موسوی پور با بیان اینکه این طرح در تمامی مناطق، بزرگراهها و خطوط ویژه اجرا می‌شود، گفت: تخلفات این موتورسواران نیز اعمال قانون می‌شود و پس از پایان مدت زمان توقیف چنانچه از نظر قضایی و سرقت مشکل و موردی نداشتند تحویل متصرف و مالک آنها در همان محل خواهد شد. در این مدت سه روزه از آغاز طرح تنها ۲۵ دستگاه موتورسیکلت به وسیله کفی به پارکینگ منتقل شدند و دلیل آن هم عدم مراجعه راکبین موتورسیکلت به محل توقیف یا نقص مدارک بوده است.

مدارک لازم برای ترخیص موتورسیکلت توقیفی

وی در همین راستا درباره مدارک لازم برای ترخیص موتورسیکلت توقیفی نیز گفت: راکبین موتورسیکلتی که پس از طی ساعات توقیف ۱۲ ساعته برای تحویل گرفتن موتورسیکلت خود مراجعه می‌کنند، باید مدارک کامل خود شامل، کارت موتور، گواهینامه و بیمه نامه معتبر ارائه کنند تا نسبت به تحویل موتورسیکلت به آنها اقدام شود. راکبینی هم که پس از  مدت توقیف  ۱۲ ساعته برای تحویل موتورسیکلت توقیفی خود مراجعه نکنند موتور آنها از طریق کفی به پارکینگ منتقل شده و این افراد باید برای ترخیص موتورسیکلت خود برابر مقرراتی که ستاد ترخیص اعلام کرده است با ارایه مدارک هویتی و مالکیتی و تسویه حساب دیون دولتی، اقدام کنند.


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تفاوت این طرح با طرح موتوریار نیز گفت: در طرح موتوریار، راکب موتورسیکلت در تقاطع ها، میادین و معابر و  محل تخلف و با پوشیدن کاور مخصوص کنار همکاران بنده در بحث آموزش و مباحث ترافیکی حضور داشتند و به راکبین دیگر در خصوص تخلفات تذکر می دادند و آن طرح  فرآیند دیگری را طی می کرد و  برابر دستور مراجع و مقام قضایی به نوعی از مجازات های جایگزین استفاده می شد ولی در طرح انضباط بخشی موتورسواران دیگر این اتفاق نمی افتد.

موسوی پور درباره عمده تخلفاتی که پلیس راهور در این طرح با آنها برخورد می کند نیز گفت: عبور از چراغ قرمز ، حرکات مخاطره آمیز ، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور ، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک، مخدوشی پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف ، رانندگی بانوان و فاقدین گواهینامه موتورسیکلت ، رانندگی بدون مدارک شامل کارت موتور، بیمه و  گواهینامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار  از جمله مواردی است که با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا