مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت ویتنام در سال 2021/ دومین بازار بزرگ وسایل‌نقلیه برقی بعد از چین

بازار موتورسیکلت ویتنام تحت تأثیر محدودیت‌های کووید در حال سقوط است. در سال 2021 فروش 2 میلیون 800 هزار دستگاه (-4.7%) بوده است که پایین‌ترین سطح در 15 سال گذشته و 700 هزار دستگاه نسبت به رکورد ثبت شده در سال 2018 کمتر بوده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار دوچرخ ویتنام به شدت تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم همه‌گیری قرار گرفته است و در دو سال گذشته به پایین‌ترین سطح در یک دهه گذشته سقوط کرده است. قبلاً در سال 2020 فروش به شدت کاهش یافت و برای اولین بار در یک دهه به زیر 3 میلیون دستگاه رسید. در سال 2021، بازار به آرامی در حال بهبود بود و در سه ماهه سوم و چهارم سقوط کرد و سال را با ضرر زیاد به پایان رساند.

این بازار تحت سلطه هوندا با بیش از 75 درصد از سهم بازار است. در سال 2021 هوندا 6.8 درصد از دست داد. دومی یاماها (-9.7٪) است در حالی که گروهی از تولیدکنندگان جدید که اسکوترهای برقی تولید می‌کنند به سرعت در حال رشد هستند مانند: (Vinfast، Pega، Yadea و Dibao) در چند سال گذشته سهم خود را به دست آورده‌اند و تهدیدی برای سلطه هوندا برای دهه آینده هستند.

پس از چین، ویتنام در واقع دومین بازار بزرگ وسایل‌نقلیه الکتریکی در سراسر جهان است. این بخش در سال 2021 میزان 10 درصد از کل صنعت را تشکیل می‌داد (این میزان در سال 2018 به میزان 2.9 درصد بود) و به سرعت در حال رشد است.

بازار وسایل‌نقلیه دوچرخ ویتنامی که در منطقه آسه‌آن منحصر به فرد است، قبلاً معامله برقی را آغاز کرده است، مسیری که بازار چین نشان داده است. با تسلط تولیدکنندگان ژاپنی که کشور را مستعمره کرده‌اند و با بیش از 3 میلیون فروش سالانه، یک مرکز بزرگ برای صادرات داخلی و صادراتی ایجاد کرده‌اند، در پنج سال گذشته چندین سرمایه‌گذاری محلی جدید با درخواست یارانه‌های دولتی شروع به کار کردند و بر روی موتورسیکلت یا اسکوتر برقی متمرکز شدند.

آنها با فرود غول چینی Yadea (2019) که به‌طور تهاجمی دانش‌آموزان و اولین خریدار دوچرخ را هدف قرار داد با تبلیغات مقایسه‌ای، زمین و قدرت به دست آوردند.

در نهایت، به‌منظور حمایت از خودروهای دوستدار محیط زیست، دولت با صدور فرمان، مقررات جدیدی را در مورد عوارض واردات قطعات خودرو ارائه کرد و از اول ژانویه سال جاری اعمال شد.

در نتیجه، تمام قطعات خودرویی که برای استفاده در مونتاژ/ تولید داخلی به ویتنام وارد می‌شوند (از جمله مواد ورودی وارد شده برای استفاده در تولید داخلی قطعات خودرو) باید از عوارض واردات معاف شوند، مشروط بر این‌که چنین اقلامی از تامین‌کنندگان داخلی نیز در دسترس نباشد. به‌منظور واجد شرایط بودن برای این حق، کالاهای وارداتی نباید صرفاً بدون گذراندن فرآیند مجوز تولید قبل از واردات، مونتاژ شده باشند.

در واقع تولید محلی در دسترس برای دوچرخ برقی در حال حاضر بیش از 1 میلیون دستگاه در سال است، در حالی که هنوز تقاضا برای چنین حجمی وجود ندارد، اگرچه بخش خودروهای برقی با سرعت 50 درصدی در حال رشد است.


وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در سال 2021/ کیمکو رهبر بازار دوچرخ

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا