مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ شریفی: به زودی طرح ویژه‌ای با گستردگی بسیار در پایتخت اجرا خواهد شد

۱۹۰ نفر از موتورسیکلت سواران در ۹ ماه گذشته جان خود را در پایتخت بر اثر تصادف از دست دادند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، طی چند سال گذشته طرح‌های ویژه‌ای از سوی راهنمایی و رانندگی کشور برای انضباط بخشی و ساماندهی موتورسیکلت سواران به ویژه در پایتخت اجرا شد، اما همچنان شاهد بی نظمی و فرار از قانون موتورسیکلت سواران هستیم.

بر اساس آمار مسئولان راهور تهران بزرگ، سهم موتورسیکلت سواران در تصادفاتی که منجر به فوت می‌شود ۴۶ درصد و سهم آنان در تصادفاتی که منجر به مصدومیت می‌شود ۶۰ درصد است.

در مصاحبه‌ای که با شهروندان و رانندگان داشتیم درخصوص رانندگی موتورسیکلت سواران عنوان می‌کردند؛ رانندگی موتورسیکلت سواران بی نظم است و به هرگونه که مایل باشند رفتار می‌کنند از جمله تردد در خطوط ویژه، تردد در تونل ها، ورود ممنوع، تردد در پیاده رو‌ها و حتی پوشاندن پلاک موتورسیکلت که بایستی مسئولان در این زمینه فکری کنند گرچه اکثر موتورسیکلت سواران نیز بر همین اعتقاد بودند که ۸۰ درصد از موتورسیکلت سواران رانندگی مناسبی ندارند.

سرهنگ شریفی معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این زمینه گفت: تردد‌های بی نظم موتورسیکلت سواران نشان از آن دارد که طرح‌های پلیس در این زمینه میسر نبوده است، گرچه قرار است به زودی طرح ویژه‌ای با گستردگی بسیار در پایتخت اجرا شود.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا