مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ادعای مشاور شهردار تهران: می‌توانستیم طی یک دوره کاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری و به تدریج انژکتوری‌ها را از رده خارج کنیم

در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری اقداماتی در راستای توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی آغاز کرد اما به سرانجام نرسید حال باید دید مدیریت شهری کنونی آستین‌ها را پیشبرد این اقدامات بالا می‌زند یا خیر؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تسنیم نوشت: بهره‌مندی و توسعه موتورسیکلت‌های برقی از دوره چهارم شورای شهر تهران بر سر زبان‌ها افتاد و روزنه امیدی ایجاد شد تا با ترویج استفاده از این نوع موتورها، گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی برداشته شود و شاهد سر و سامان یافتن موتورسیکلت‌های تهران باشیم اما با پایان یافتن دوره چهارم و افزایش سرسام آور قیمت‌ها، عملا اقدام و توسعه چشمگیری در این راستا ایجاد نشد. 

سید مناف هاشمی مشاور شهردار تهران در امور ارتقا کیفیت شاخص‌های زیست محیطی و دستیابی به هوای پاک، درباره اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک دوره گذشته برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی، اظهار کرد: با معاونت علمی ریاست‌جمهوری توافق خوبی تنظیم‌ شده بود تا تولید موتورهای برقی که بتواند جایگزین موتورهای کاربراتوری و حتی موتورهای انژکتوری شود، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: یک شرکت نیز در مجموعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری متعهد به تولید و رونمایی 50 نمونه موتورسیکلت برقی شد اما به روزهای آخر فعالیت مدیریت شهری رسید و رونمایی آن به تعویق افتاد؛ اگر آنچه با معاونت علمی ریاست جمهوری توافق کرده بودیم محقق می‌شد می‌توانستیم تولید انبوه موتورسیکلت برقی داشته‌ باشیم.

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: علاوه بر این می‌توانستیم تسهیلات و مشوق‌هایی برای موتورسیکلت‌سواران ایجاد کنیم که آنها را به سمت استفاده از موتورهای برقی سوق دهد در این صورت می‌توانستیم طی یک دوره کاری موتورهای کاربراتوری و به تدریج موتورهای انژکتوری را از رده خارج کنیم.

به گزارش تسنیم، دوره کنونی شورای شهر تهران نیز تمایل به حمایت از توسعه موتورهای برقی دارد؛ در این راستا سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تسنیم گفته بود: انتظارمان این است که وزارت صنعت و سازمان حفاظت محیط زیست به این موضوع ورود کنند و به عنوان نقش آفرینان اصلی اقدامات لازم را انجام دهند ما نیز به طور حتم حمایت می‌کنیم، اگر نیاز بود حتما باز هم در این عرصه در راستای وظیفه اجتماعی ورود خواهیم کرد.

حال باید دید در جریان بررسی بودجه سال 1401 شهرداری مدیریت شهری چه تدارکی برای این بخش خواهد دید و آیا عزمی برای ادامه اقداماتی که در اواخر دوره گذشته آغاز شد وجود دارد؟ 

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا