مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ عزیزی: ۱۵ درصد مجروحان تصادف موتورسیکلت در استان همدان دچار معلولیت می‌شوند

رییس پلیس راه استان همدان گفت که براساس بررسی های انجام شده ۱۵ درصد از سوانح مربوط به موتورسیکلت در این استان منجر به نقص عضو و یا معلولیت راکب و سرنشین این وسیله نقلیه می شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ رضا عزیزی افزود: در تصادفات موتورسیکلت که بیشتر به واسطه بی احتیاطی و عدم رعایت قانون از سوی راکب روی می دهد، نبود ایمنی منجر به مصدومیت شدید راکب و یا ترک نشین این وسیله نقلیه موتوری براثر واژگونی و برخورد با زمین می شود.

به گفته وی، ۱۵ درصد از مجروحان تصادفات موتورسواران در این استان که بیشتر افراد نوجوان و جوان هستند به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، دچار ضایعه شدید و حتی معلولیت می شوند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت در همین ارتباط شب گذشته یکدستگاه موتورسیکلت در جاده قدیم همدان – تهران(نزدیکی فامنین) دچار سانحه و واژگون شد که راکب موتورسیکلت دراین حادثه جان خود را از دست داد.

سرهنگ عزیزی افزود: سطح جاده به ویژه در فصل زمستان به دلیل بارش برف و باران خیس و لغزنده می شود که بی احتیاطی راکب موتورسیکلت در تردد با سرعت زیاد و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل اصلی بروز حادثه برای این نوع وسیله نقلیه است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شده در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جانب راکبان موتورسیکلت، گفت: آمار فوتی های ناشی از تصادفات موتورسیکلت در استان همدان طی ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۰ نفر کاهش به ۴۹ مورد رسیده و در همین مدت ۲۶۶ راکب موتورسیکلت نیز به دلیل بروز سانحه، مصدوم شده اند.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه می شود که ۲ درصد راه های روستایی، ۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد از آزاد راه ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

سوانح جاده ای استان همدان در هشت ماه نخست امسال با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ فوتی به دنبال داشته است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا