مصطفی صفرخانی: آمادگی قطعه سازان موتورسیکلت برای تولید موتورسیکلت‌های برقی

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران بر ضرورت تولید موتورسیکلت های برقی در کشور تاکید کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، مصطفی صفرخانی با اشاره به اهمیت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور اظهار داشت: بر اساس آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی هوا که اخیرا به اتحادیه ابلاغ شده میزان مصرف روزانه سوخت در موتورسیکلت ها از 40 میلیون لیتر در سال 97 به 70 میلیون لیتر در سال 98 رسیده است که این موضوع ضرورت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور را بیش از گذشته می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استقبال از موتورسیکلت سوخت فسیلی بیش از موتورسیکلت های برقی است، تشریح کرد: با توجه به پستی و بلندی های شهر تهران از موتورسیکلت های برقی استقبال چندانی نشده و اغلب موتورسیکلت سواران از موتورسیکلت های با سوخت فسیلی استقبال بیشتری می کنند. بنابراین در تولید موتورسیکلت باید به ساختار شهری نیز توجه کرد تا جوابگوی راکبان موتورسیکلت باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران یادآور شد: با توجه به مکانیزم بهتر موتورسیکلت های برقی در کلان شهرها در آینده ای نه چندان دور ناگزیر به تولید موتورسیکلت های برقی در کشور هستیم.

صفرخانی اذعان داشت: بین 4 تا 6 میلیون موتورسیکلت با سوخت فسیلی در کشور وجود دارد که برای جایگزین کردن این تعداد موتورسیکلت با موتورسیکلت برقی و ایجاد زیرساخت ها سرمایه گذاری زیادی لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قطعه سازان موتورسیکلت آمادگی لازم برای تولید قطعات موتورسیکلت های برقی را دارند، گفت: موتورسیکلت های برقی نسبت به سایر موتورسیکلت ها از قطعات کمتری برخوردارند و قطعه اصلی آنها دینام است که در حال حاضر قطعه سازان به روش مهندسی معکوس روی آن تمرکز کرده اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران اذعان داشت: تولید موتورسیکلت های برقی در کشور نیازمند عزم جدی و سیاست گذاری در این بخش است در غیر این صورت برنامه ریزی کوتاه مدت جوابگو نیست و کارخانجات موتورسیکلت سازی بدون حمایت و پشتوانه رو به ورشکستی خواهند رفت.

صفرخانی در پایان خاطرنشان کرد: تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای پتانسیل و آمادگی لازم برای تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور هستند مشروط بر اینکه سیاست کلی کشور ترویج تولید و صادرات موتورسیکلت های برقی باشد تا هم برای تولید کننده و هم سرمایه گذار صرفه اقتصادی داشته باشد و در نهایت با قیمت اقتصادی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرخودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا